شناسهٔ خبر: 80694 - سرویس وزارتی

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

مدت زمان بسته بودن بنگاه‌های مشاور املاک به قراردادهای اجاره اضافه می‌شود/ تمدید دو ماهه قرارداد مستاجران

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از تصویب طرحی در ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر داد که بر مبنای آن مدت زمانی که بنگاه‌های مشاور املاک به دلیل شرایط ناشی از کرونا تعطیل شدند به قرارداد مستاجران اضافه می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی شامگاه یکشنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه در گفت‌وگو با بخش خبری ساعت ۲۲ شبکه دوم سیما از تصویب ساز و کاری برای حمایت از مستاجران در ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر داد.

او افزود: پس از دو هفته کار کارشناسی و انجام بررسی‌های لازم که در کمیته‌ها انجام گرفت، ستاد ملی مبارزه با کرونا طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن مدت زمانی که بنگاه‌های مشاور املاک به دلیل مصوبه این ستاد، تعطیل اعلام شدند به مدت قراردادهای اجاره واحدهای مسکونی اضافه خواهد شد.

اسلامی عنوان کرد: مالکان و مستاجران در این مدت به دلیل بسته بودن این بنگاه‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، قادر به عقد قرارداد و یا جستجوی واحد دیگری نبودند و این امر مشکلاتی را برای این افراد به دنبال داشت. به همین علت با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا، مدت زمان بسته بودن بنگاه‌های مشاور املاک که حدودا دو ماه است به قراردادهای اسفند و فروردین واحدهای مسکونی اضافه می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به اعلام شدن ۱۳۲ شهرستان به عنوان مناطق سفید از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: هر کدام از این شهرستان‌ها خود مشتمل بر تعدادی شهر است و از این رو باید نسبت به تفاوت میان شهر و شهرستان‌ها در ذکر جزییات این خبر دقت کرد.