شناسهٔ خبر: 80724 - سرویس استان‌ها

همزمان با هفته معلم؛

آغاز عملیات اجرایی اقدام ملی مسکن ویژه فرهنگیان در استان فارس

زاهدي در یک ارتباط ویدئو کنفرانسی با حضور معاون اول رئیس جمهور، عملیات اجرایی ساخت ١١٢٠ واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی، ویژه فرهنگیان به نمایندگی در شهر جدید صدرا در استان فارس آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، استاندار فارس دوشنبه ١٥ اردیبهشت در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن ویژه فرهنگیان در شهر جدید صدرا، ضمن تبریک روز شیراز، بیان کرد: شیراز و فارس آماده حضور رئیس جمهور برای افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های قابل بهره برداری است.

عنایت‌الله رحیمی با اشاره به اینکه هم اکنون شاهد آغاز عملیات اجرایی  ١١٢٠ واحد در استان فارس  در قالب طرح اقدام ملی مسکن  ویژه فرهنگیان هستیم افزود: امیدواریم  که وزارت راه و شهرسازی ساخت زیربناهای مورد نیاز در شهر جدید صدرا را همچون گذشته تداوم بخشد.

او همچنین با بیان سهمیه تعیین شده فارس در طرح اقدام ملی ٤٨ هزار واحد است، گفت: تاکنون بیش از ٤٩ هزار نفر در فارس برای مسکن ملی ثبت نام کرده‌اند.

استاندار فارس با بیان اینکه مقرر شده ٣٣٢ هکتار اراضی مورد نیاز ساخت مسکن ملی در فارس استحصال شود، گفت: این میزان در شهر صدرا برای ٢١ هزار واحد ٨٦ هکتار تعیین شده که با ساخت آن حدود ٨٠ هزار نفر به جمعیت این شهر اضافه خواهد شد. البته پیش از این مهم، ٥٠٠ هکتار به حریم شهر صدرا اضافه شده که از آن هم برای ساخت مسکن ملی استفاده خواهد شد.

رحیمی ادامه داد: شهر جدید صدرا شهر پر رونقی است و می‌تواند سرریز جمعیت شیراز را پوشش دهد. امید است اقدام ملی مسکن بتواند به رفاه بیشتر فرهنگیان منتج شود.

او تاکید کرد: اقدام مسکن ملی سرمایه گذاری بلند مدت برای نظام و مردم بهره بردار به عنوان بهره بردار است.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوو نیز در این مراسم ضمن تبریک روز شیراز گفت: هر ایرانی در هر گوشه از دنیا که باشد به شیراز و حافط و سعدی و شاهچراغ(ع) عشق می‌ورزد.

او همچنین ابراز امیدواری کرد که در یک زمان کوتاه، استان فارس مسکن فرهنگیان در قالب مسکن ملی را به عنوان اولین استان به اتمام برساند.

 زاهدی مدیرکل راه و شهرسازی فارس و دبیر شورای مسکن استان نیز در این مراسم اضافه کرد: با عنایت به تفاهم نامه فی ما بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش عملیات اجرایی ۱۱۲۰ واحد مسکونی در غالب طرح اقدام ملی مسکن ویژه فرهنگیان به مناسبت هفته معلم و با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر راه و شهرسازی  و وزیر آموزش وپرورش از طریق ویدیو کنفرانس در استان فارس به نمایندگی در شهر جدید صدرا آغاز شد.

وی افزود: از مجموع ۱۱۲۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن ویژه فرهنگیان ۶۰ واحد مربوط به شهرستان قیر، ۶۰ واحد شهرستان پاسارگاد، و ۱۰۰۰ واحد شهر جدید صدرا و اراضی الحاق به محدوده شهر جدید است.