شناسهٔ خبر: 80729 - سرویس استان‌ها

‍ تبدیل آبنما به پل در محورهای خراسان شمالی بااعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال

تبدیل آبنما به پل در محورهای خراسان شمالی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: اجرای ۲۲ دستگاه پل در مسیرهای روستایی استان در دست پیگیری است که برای آن ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار درنظرگرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، جعفر شهامت اظهار داشت: ۱۵۰ میلیارد ریال از منابع استانی و ۱۵۰ میلیارد ریال از منابع ملی، برای اجرای پل در محورهای روستایی استان اختصاص داده شده است.
 وی گفت: نبود پل در محورهای روستایی سبب شده تا در سیلاب ها، جاده ها مسدود و ارتباط روستاییان قطع شود در این زمینه بانگاه ویژه به اهمیت موضوع ، تسریع پروژه هادراین حوزه مورد تاکید است .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: ساخت ۲۲ دستگاه پل در محورهای روستایی، در راستای حل مشکل مسدود شدن راه ها، در دستور کار است و تاکنون ساخت پنج دستگاه پل به پیمانکار واگذار شده است.

شهامت ابراز امیدواری کرد طی ماه جاری براساس اعتبارات ابلاغی وحسب اولویت بندی پروژه ها، اقدام لازم جهت اخذ پیمانکارانجام می گیرد. 

وی افزود: افزایش قیمت‌ها و تخصیص اعتبارات به صورت اسناد خزانه درکنارنیازپروژه های پلسازی به تخصیص نقدینگی موجب کندی روند کار شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی افزود: برای اجرای ۲۲ دستگاه پل حدود ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که در تلاش هستیم تمام منابع موجود جهت تسریع عملیات اجرائی این پلها بهره بگیریم.وی همچنین از تاسیس اداره نگهداری پلها وابنیه فنی در اداره کل طی هفته اخیر درجهت تقویت پیگیری موضوع خبردادوافزود:براساس اطلاعات سامانه BMS درطول راههای خراسان شمالی تعداد۶۶۸۸ دستگاه انواع  پل وآبرو وجود دارد.