شناسهٔ خبر: 80816 - سرویس استان‌ها

در جلسه بررسی طرح اقدام ملی مسکن تاکید شد:

استفاده از تخصص مهندسین اداره در راستای پیشبرد اهداف اقدام ملی مسکن

جلسه اقدام ملی- همدان-2 جلسه اقدام ملی مسکن با حضور مدیر کل راه و شهرسازی ، معاونین مسکن و ساختمان ، معماری و شهرسازی و روسای ادارات درآمد و هزینه های عملیاتی ، واگذاری زمین و ارتباطات و اطلاع رسانی در محل سالن جلسات اداره کل تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی و به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، " داریوش حسینی" در این جلسه ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات بیان کرد: با توجه به اهمیت طرح اقدام ملی مسکن برای دولت و اتمام آن برای وزیر راه و شهرسازی ، لازم است با نگاه ویژه این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان با اشاره به اینکه تکلیف اقدام ملی باید در استان هر چه سریعتر روشن و اقدامات به نتیجه برسد ادامه داد: از ظرفیت و تخصص نیروی انسانی تمامی حوزه های اداره کل جهت پیگیری و انجام امور مربوط به طرح اقدام ملی مسکن استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه از زمین های مازاد دستگاههای دولتی برای اقدام ملی استفاده خواهد شد افزود: در صورتی که زمین مازاد برای طرح اقدام ملی مسکن شناسایی شود بایستی به کمیسیون ماده پنج جهت تغییر کاربری اعلام و در نهایت در شورای مسکن استان مطرح خواهد شد ، همچنین زمین های دولتی که در ید دولت و اداره کل بوده و مشکلی ندارند جهت اقدام ملی استفاده خواهند شد.

حسینی تصریح کرد:  از مشاورین معتبر به طور ثابت برای حوزه معاونت مسکن و ساختمان که مسلط برکارهای برآورد محاسبات مربوط و تهیه و اجرای آماده سازی هستند معرفی و استفاده خواهد شد.

وی اعلام کرد: معاونت املاک و حقوقی اداره کل موظف شد تعداد ۱۰۰۰ واحد داخل شهر همدان بدون معارض و ۵۰۰ واحد به صورت مشارکت در داخل شهر همدان پیگیری معرفی کنند.

حسینی در پایان خاطر نشان ساخت: پروژه های نیمه تمام مسکن مهر با اولویت شهرستان فامنین که از پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار هستند برای افتتاح در پروژه های اقدام ملی مسکن هر چه سریعتر تکمیل می شود.