شناسهٔ خبر: 8082 - سرویس مسکن و شهرسازی

بررسی چالش‌های اساسی بافت فرسوده شهر تهران ؛

لزوم همکاری دولت و مدیریت شهری در بازآفرینی بافت‌های هدف شهر تهران

جلسه شرکت عمران و شورای شهر رئیس شورای اسلامی شهر تهران و معاون وزیر راه و شهرسازی در نشستی مشترک چالش‌ها و راهکارهای بهسازی بافت‌های هدف شهر تهران را بررسی کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر تهران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در نشست مشترک با دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر لزوم همکاری مشترک میان دولت و مدیریت شهری جهت بازآفرینی محدوده‌‌های هدف شهر تهران تاکید کرد.

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در یازدهمین نشست مشترک شورای اسلامی شهر تهران، دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شهرداری تهران با موضوع بررسی «چالش‌های اساسی بافت فرسوده شهر تهران» برگزار شد، گفت: دولت و مدیریت شهری تهران باید در نوسازی و بهسازی بافت‌های هدف شهر تهران همدیگر را کمک کنند.

وی تاکید کرد: علی‌رغم نیازها، منابع موجود برای ایجاد تحول جدی در بازآفرینی شهر تهران محدود است و بر همین اساس باید دولت و مدیریت شهری همکاری مشترکی را در زمینه نوسازی و بهسازی این مناطق داشته باشند.

محمد سعید ایزدی معاون وزير راه و شهرسازی و مديرعامل شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به سلسله جلسات در خصوص بازآفرینی محدوده‌های هدف شهر تهران به طرح چهار موضوع تشکیل ستاد بازآفرینی شهر تهران، ساختار صندوق بازآفرینی شهر تهران، برنامه راهبردی بازآفرینی شهر تهران و طرح‌های آزمایشی مشترک در این جلسه پرداخت که اعضای حاضر به بررسی و تبادل نظر در این خصوص پرداختند.

در این جلسه سید محمد پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سید مهدی هاشمی و لاله افتخاری دو عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، محمد سالاری و احمد دنیامالی به عنوان روسای کمیسیون های معماری و شهرسازی و عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران و همچنین معاون عمرانی استانداری تهران و رئیس سازمان نوسازی شهر تهران نیز حضور داشتند./