شناسهٔ خبر: 80901 - سرویس استان‌ها

زیربنای توسعه هر استان حمل و نقل آن منطقه است

زیربنای توسعه هر استان ، حمل و نقل آن منطقه است مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت : زیربنای توسعه و محرک هر استان ، حمل و نقل آن منطقه است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید عبدالمجید نژادصفوی در جلسه هم اندیشی با همکاران حوزه معاونت مهندسی و ساخت اظهار داشت : شما همکاران بازوی اجرایی این اداره کل در حوزه راه هستید و رشد و توسعه و رونق اقتصادی استان خراسان شمالی معطوف به حمل و نقل جاده ای است چون حمل و نقل ریلی و دریایی ندارد و از نظر هوایی هم پروازها محدود است و تمام توان استان برای حمل و نقل جاده ای است ، لذا باید با مدیریت درست به اهدافی که در این بخش داریم برسیم و حمل و نقل جاده ای را رونق دهیم .

وی افزود : لازمه رشد تولید محصولات صنعت ، گردشگری ، رونق بازار و اشتغال وابسته به حمل و نقل آسان ، ارزان و ایمن است ، لذا توسعه و استانداردسازی و تسریع در پروژه های در دست اقدام الزامی است.

نژادصفوی عنوان کرد : باید آسیب شناسی کنیم و اینکه در سال های گذشته چند کیلومتر راه برای استان احداث شده و چند کیلومتر می بایست آسفالت می شد و تجزیه و تحلیل کنیم که کجاها ضعف داشتیم و ضعف ها را پوشش دهیم و به نقاط قوت تبدیل کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی تصریح کرد : بهترین اوقات زندگی را در محل کار هستید پس فکرها را روی هم بریزید و سخت تلاش کنید تا به اهدافتان برسید.

وی تاکید کرد: به دنبال تدوین برنامه های توسعه راه ها هستیم و این برنامه باید متناسب با ظرفیت و پتانسل های استان در زمینه های کشاورزی ، گردشگری ، صنعت ، معدن و دیگر ثروت های قراردادی در استان باشد.

نژادصفوی به طول راه های استان اشاره کرد و افزود : متاسفانه استان از داشتن آزادراه محروم بوده و طول بزرگراه ها نیز صرفاً ۱۷۶ کیلومتر است و از کل طول راه های موجود که حدوداً ۶۰۰۰ کیلومتر است بیش از ۴۰۰۰ کیلومتر راه آسفالته و غیرآسفالته با مشخصات راه روستایی است ، لذا باید به جد پیگیری کرد و با افزایش منابع زمینه تسریع در انجام پروژه های در دست اقدام و شروع پروژه های جدید اولویت دار باشیم.

وی در بخش دیگر از سخنان خود عنوان کرد : باید پروژه های نمیه تمام و فرسایشی که متاسفانه علی رغم سرمایه گذاری زیاد خروجی نداشته و به اتمام نرسیده را تعیین تکلیف کرد.

در پایان جلسه هر یک از همکاران نقطه نظرات و پیشنهادات خود را با مدیرکل در میان گذاشتند.