شناسهٔ خبر: 80903 - سرویس استان‌ها

سومین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد

شورای راه وشهرسازی اصفهان با حضور دکتر رستمی جلسه شورای هماهنگی امور راه وشهرسازی استان اصفهان با حضور رستمی مدیرکل دفتر بازرسی وزارت راه و شهرسازی، علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان به عنوان رئیس جلسه و دیگر مدیران کل زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات‌و‌اطلاع رسانی اداره کل راه‌و‌شهرسازی استان اصفهان، این جلسه ظهر امروز در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد و مباحثی مرتبط با سیاست گذاری‌های وزارت متبوع، هماهنگی و اتحاد ادارات کل زیر مجموعه این وزارت مطرح شد.  

رستمی با بیان اینکه وزارت راه‌و شهرسازی به عنوان یک اَبَر وزارتخانه با حدود ۸۳ هزار پرسنل در خانواده دولت، در حال فعالیت است به توصیف ۱۵ نوع ماموریت اصلی این وزارتخانه پرداخت و گفت: برای خانواده وزارت راه و شهرسازی باعث مباهات و افتخار است که در مجموع ۵۶۰ خدمت را در سطح کشور به آحاد مردم ارائه می دهد.

او در این نشست سخنان خود را در سه محور اصلی اعلام و رهنمودهای لازم را به مدیران در موضوعات مختلف ارائه کرد.

رستمی در ابتدا به برگزاری منظم و ماهانه این جلسات تاکید کرد و گفت: برگزاری شورای هماهنگی بعنوان یک تکلیف اداری است و علاوه بر اینکه منجر به هماهنگی و اتحاد ادارات کل زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان می‌شود، همدلی و یکپارچگی میان اعضا را به ارمغان می‌آورد.  

مدیرکل دفتر بازرسی وزارت راه و شهرسازی در بخش دوم سخنان خود به مبحث ارزیابی عملکرد اشاره کرد و اذعان داشت: در خصوص ارزیابی عملکرد ادارات که هر ساله در قالب جشنواره شهيدرجايي بررسي و رصد مي‌شود سال گذشته عملکرد سال ۹۷ مورد بررسی قرار گرفت و بحمدالله در ارزیابی شاخص‌های اختصاصی ۹ اداره کل در سطح استان رتبه های «عالی و خوب» را کسب کردند و ۵ اداره کل امتیاز ۱۰۰درصد داشتند که اداره کل راه و شهرسازی در این دسته قرار می گیرد.

او در خصوص عملکرد سال گذشته به مدیران تاکید کرد نسبت به ورود اطلاعات در سامانه ارزیابی عملکرد تسریع نمایند تا نتایج زحمات یکساله  به نحو شایسته نشان داده شود.  

رستمی در خصوص موضوع سلامت اداری بعنوان سومین بخش از سخنان خود در این نشست گفت: در حوزه سلامت اداری، قانون تخلفات و آئین نامه مرتبط با آن، ۳۸ بند تخلفات شرح داده شده و مدیران کل و پرسنل ادارات می بایست نسبت به این موارد اشراف کامل داشته باشند چرا که جهل نسبت به قانون رافع مسئولیت نخواهد بود.

او برگزاری دوره های بازآموزی و خودآموزی را الزامی دانست و از مدیران خواست تا علاوه بر سیستم نظارتی حراست، سیستم بازرسی را نیز در تشکیلات خود داشته باشند.  

در ادامه، علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه این استان تا کنون در حوزه هایی که امکانات، بصورت کامل در اختیارش قرار گرفته است به نحو احسن استفاده نموده و خوش درخشیده است اظهار کرد: با توجه به اینکه وزارت راه و شهرسازی قلب فعالیت های عمرانی و توسعه کل کشور محسوب می‌شود لازم است که ادارات و مجموعه‌های آن در استان ها نیز بیش از پیش قوی شوند و این مهم در صورتی بدست می‌آید که امکانات هر استان و تصمیم‌گیری در خصوص این امکانات در اختیار مدیران استانی قرار گیرد. 

او تاکید کرد: اگر امکانات در اختیار استان قرار گیرد و سپس، در خصوص نحوه‌ی مصرف آن بازرسی شود، شاهد توسعه این شهر همچون کلان شهر تهران خواهیم بود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به یکسان بودن چارت تشکیلاتی استان‌ها گفت: استان اصفهان بعنوان کلان شهراز نظر چارت تشکیلاتی با سایر استان هایی که از نطر مسافت کوچکتر بوده و جمعیت کمتری دارند یکسان دیده شده است.

قاری قرآن تغییر در چارت تشکیلاتی متناسب با شرایط استانی را بسیار مهم دانست و عنوان کرد: این موضوع می تواند مشکلات وضعیت پرسنلی و جذب نیرو در اداره کل را مرتفع سازد.   

گفتنی است در این نشست هرکدام از مدیران کل عضو شورا به تشریح برنامه‌ها و چشم‌ اندازهای دستگاه خود پرداختند ومشکلات "سامانه سامد و مترو در شهرهای جدید، نقل و انتقال زمین فی مابین شهرهای جدید و شهرداری ها، سامانه ۱۴۱، میزان حمل مسافر وبار در راه اهن اصفهان وفرودگاه، وضعیت پاسگاه ها وقرارگاه های پلیس راه استان،  واگذاری ها به ایثارگران و فرهنگیان، اقدام ملی مسکن و مشکلات فرودگاه شهید بهشتی" مطرح شد و مورد بررسی ریزبینانه وارزیابی قرار گرفت.