شناسهٔ خبر: 80956 - سرویس استان‌ها

راه اندازی سامانه استانی ۱۴۱ در آذربایجان شرقی

n00033761-b.jpg سامانه پاسخگویی تلفنی۱۴۱ باهدف پاسخگویی به هموطنان به صورت استانی درآذربایجان شرقی راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رییس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان با اعلام این خبر افزود: امکان ارتباط با اپراتورهای استان آذربایجان شرقی درسامانه ۱۴۱ فراهم شده و مخاطبین می توانند برای اطلاع از وضعیت راه های استان و اعلام رخدادهای جاده ای با اپراتورهای مرکز ارتباط برقرارکنند که این امکان قبلا فقط برای ارتباط با اپراتورهای مرکز مدیریت راههای کشورفراهم بود.

حسین بلوکی گفت اعلام وضعیت راهها, آب وهوای مسیرها,اعلام انسدادیامحدودیتها راهها,ثبت شکایات دررابطه باخرابی رویه های راه های کشور, ثبت شکایات مسافران حمل ونقل  عمومی و ثبت شکایات رانندگان بخش حمل ونقل عمومی از وظایف این سامانه است.

وی مزایای این سامانه را کاهش چشمگیرحجم انتظار تماس گیرندگان بااپراتور درشرایط خاص جوی وبحران,افزایش کیفیت ,دقت وسرعت پاسخگویی به تماس گیرندگان,قابلیت انتقال تماس ها به ستاد وسایراستانهای معین,اطلاع یابی مستقیم مسئولان راهداری وحمل ونقل جاده ای استان ازمشکلات ورسیدگی درکمترین زمان واقدام واکنش سریع درمواقع ضروری واهتمام مسئولان درخصوص اطلاع یابی ازآخرین وضعیت راههای حوزه استحفاظی و رخدادهای جاده ای برای پاسخگویی دقیق و سریع به هموطنان برشمرد. بلوکی گفت همچنین کاربران جاده ای بانصب نرم افزار۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir هم میتوانند از آخرین وضعیت راه ها آگاهی پیدا کنند.