شناسهٔ خبر: 80957 - سرویس استان‌ها

سامانه پاسخگویی تلفنی ۱۴۱ باهدف پاسخگویی به هموطنان دراستان زنجان راه اندازی شد

رونمایی ازسامانه 141 استان زنجان درمراسمی با حضور حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اعضای هیأت عامل و معاونین این سازمان  و مدیران استان‌ها آیین رونمایی از سامانه پاسخگویی تلفنی ۱۴۱ در  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل راهداری وحمل نقل جاده‌ای استان زنجان دراین مراسم گفت: امکان ارتباط بااپراتورهای استان درسامانه ۱۴۱ فراهم شده ومخاطبین می‌توانند برای اطلاع ازوضعیت راههای استان و اعلام رخدادهای جاده‌ای با اپراتورهای مرکز ارتباط برقرارکنندکه این امکان قبلاً فقط برای ارتباط باپراتورهای مرکزمدیریت راه های کشور فراهم بود.

عبدالحسین علی اکبری افزود: اعلام وضعیت راه ها, آب وهوای مسیرها, اعلام انسداد یا محدودیت راه‌ها, ثبت شکایات در رابطه باخرابی رویه‌های راه‌های کشور, ثبت شکایات مسافران حمل ونقل عمومی و ثبت شکایات رانندگان بخش حمل ونقل عمومی ازجمله قابلیت‌های این سامانه است.

وی مزایای این سامانه را کاهش چشمگیر حجم انتظار تماس‌گیرندگان با اپراتور در شرایط خاص جوی و بحران بیان داشت و گفت: افزایش کیفیت, دقت و سرعت پاسخگویی به تماس‌گیرندگان, قابلیت انتقال تماس‌ها به ستاد وسایراستانهای معین, اطلاع‌یابی مستقیم مسئولان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان از مشکلات و رسیدگی درکمترین زمان و اقدام واکنش سریع در مواقع ضروری و اهتمام مسئولان در خصوص اطلاع‌یابی از آخرین وضعیت راه‌های حوزه استحفاظی و رخدادهای جاده‌ای برای پاسخگویی دقیق و سریع به هم‌وطنان از مزایای این سامانه است.