شناسهٔ خبر: 81125 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان:

پروژه احداث جاده جدید سنندج – مریوان اهمیت اقتصادی و اجتماعی بسیار بالایی برای کشور دارد

طرح احداث جاده مریوان مدیرکل راه وشهرسازی کردستان با اشاره به اهمیت بسیار بالای اقتصادی و اجتماعی پروژه احداث جاده جدید سنندج – مریوان گفت:این پروژه از نظر رده بندی و اهمیت در پروژه های جهش تولید دیده شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  محمدصدیق ثابتی ضمن بازدید از محورمریوان و جاده در دست ساخت سنندج – مریوان (تیژتیژ- گاران ) از نزدیک در جریان آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه قرار گرفت.

ثابتی اظهار کرد:طول کل واریانت در حال ساخت ۵۲ کیلومتر است که در قالب ۶ قطعه تعریف شده است که عملیات اجرایی قطعات ۱و۲و۳ جمعاٌ به طول ۳۰ کیلومتر با پیشرفت بیش از ۹۰ درصد رو به اتمام بوده و با نصب تابلو علایم و خط کشی و هم چنین روشنایی ۲ دستگاه تونل همرو و گزر دره این سه قطعه تکمیل خواهند شد.

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان در ادامه افزود:  عملیات اجرایی قطعه ۴ نیز در ۲ مقطع چهارکیلومتری و ۳/۳ کیلومتری ( واریانت روستای شیخ عطار) جمعاٌ با اعتباری در حدود ۲۰ میلیارد تومان کماکان در حال انجام است و عمده عملیات باقیمانده در این قطعه شامل دو دستگاه پل ۸ متری و یک دستگاه پل ۶ متری نیز در واریانت روستای شیخ عطار و هم چنین روسازی کل قطعه ۴ است.

ثابتی در خصوص قطعه ۵ این پروژه گفت: طول قطعه ۵ پروژه چهار هزارو۶۷۰ متر بوده که تاکنون ۸۵ درصد پیشرفت داشته و اعتبار اولیه آن ۶۳۰میلیارد ریال بوده که در داخل این قطعه تونلی به طول بیش از ۱۸۸۰ متر وجود دارد و عمده عملیات باقی مانده قطعه ۵ پروژه احداث جاده جدید سنندج – مریوان اجرای ۳۰۰ متر بتن کف تونل و روسازی کل قطعه است.

وی در ادامه اظهار کرد:قطعه ۶ واریانت تیژتیژ – گاران نیز هفت هزار و۱۹۰متر طول دارد و با مبلغ ۲۲۳ میلیارد ریال تحت پیمان بوده و هم اکنون ۶۲ درصد پیشرفت دارد و عمده عملیات باقی مانده در این قطعه ، دو دستگاه روگذر عبور احشام و خاکریزی و روسازی کل قطعه است.

مدیر کل راه و شهرسازی کردستان خاطر نشان کرد: برای انجام این حجم از عملیات در پروژه احداث جاده جدید سنندج – مریوان تاکنون بالغ بر ۳۸۱ میلیارد تومان هزینه شده و اتمام و تکمیل پروژه به جز تقاطع غیر همسطح گاران حدود ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.