شناسهٔ خبر: 81135 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان خبر داد

اصفهان رتبه اول را در لکه گیری آسفالت دارد/ تخصیص ۱۴۰ میلیارد تومان برای آسفالت محورهای شریانی در سال گذشته

مهدي خضري مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان از تخصیص ۱۴۰ میلیارد تومان برای آسفالت محورهای شریانی در سال گذشته خبر داد.

مهدی خضری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص اقدام‌های انجام شده در خصوص لکه گیری و بهسازی آسفالت راه‌های شریانی استان اصفهان گفت: سال گذشته ۴۳۰ هزار کیلومتر از راههای شریانی را سیل کت کردیم. همچنین روکش آسفالت ۲۸۰ کیلومتر از راه‌های شریانی استان انجام شد و جزو اولین استان‌های کشور در لکه‌گیری و روکش آسفالت به شمار می‌رویم.

او با بیان این که در سال جدید بهسازی و روکش آسفالت چند محور را در دستور کار قرار داده ایم، توضیح داد: چند محور اساسی در غرب استان شامل محورهای داران، تیران و الیگودرز را در برنامه داریم. همچنین کار روکش آسفالت ظفار اردستان نیزدر دست انجام است و با هماهنگی‌های انجام شده با ستاد موضوع تامین قیر پروژه نیز انجام شد.

خضری افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان شهریور تمام کارهای مربوط به آسفالت و لکه گیری انجام خواهد شد.

او با اشاره به هزینه‌های انجام شده برای بهسازی آسفالت در استان اصفهان گفت: سال گذشته بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان در این حوزه هزینه کردیم و امسال نیز در حال برنامه ریزی هستیم تا میزان اعتبار مورد نیاز را برآورد کنیم،  فقط تامین قیر پروژه‌ها هزینه‌ای  بالغ بر ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان نیاز دارد که بودجه اولیه آن از طریق سازمان تامین شد.