شناسهٔ خبر: 81146 - سرویس استان‌ها

سوخت ناوگان عمومی سواری کرایه برون شهری بر اساس پیمایش محاسبه می شود

ناوگان خراسان شمالی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: از ابتدای خردادماه سالجاری سهمیه سوخت ناوگان سواری کرایه بین شهری بر اساس پیمایش انجام می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی ، سعید سبحانی اظهار داشت: اطلاعات پیماش ناوگان از اطلاعات مندرج در صورت وضعیت مسافری استخراج می شود.

وی افزود: با توجه به تصمیم اتخاذ شده در کارگروه تخصیص سوخت شرط اولیه تخصیص ما به التفاوت ریالی، میزان کارکرد بالاتر از ۵ هزار و ۷۱۵ کیلومتر در بازه زمانی یک ماهه است.

سبحانی تصریح کرد: به عبارتی دیگر انجام پیمایش بیش از میزان سوخت واریز شده در کارت سوخت ۴۰۰ لیتر بنزین برای ناوگان تک سوز و ۲۴۰ لیتر برای ناوگان دوگانه سوز است . 

وی خاطرنشان کرد: برای مالکان حقیقی که بیش از یک خودرو به نام خود دارند ارائه وکالت نامه رسمی از طرف مالک به شخص حقیقی بالای ۱۸ سال با مضمون تفویض منافع استفاده از کارت سوخت الزامی است.

سبحانی اظهار داشت: در صورتی که اطلاعات مالک با اطلاعات سامانه ثبت احوال مغایرت داشته باشد، مالک باید به ثبت احوال مراجعه و نسبت به رفع مشکل اقدام کند. 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: در صورتی که مالک ناوگان فوت شده باشد سوخت به ناوگان تخصیص نمی یابد. 

بر اساس این گزارش میزان تخصیص سوخت به نشانی www.samas.moi.ir  قابل رویت است.