شناسهٔ خبر: 81158 - سرویس استان‌ها

در دیدار مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با فرمانداران شهریار و ملارد تاکید شد؛

ضرورت بازنگری طرح‌های هادی، جامع و تفصیلی با نزدیک شدن به افق پایان / اهمیت نگاه ویژه به ۹۶۰ هکتار بافت فرسوده در غرب استان تهران

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با حضور در شهریار با فرماندار این شهرستان و ملارد بازدید و بر ضرورت بازنگری طرح‌های هادی، جامع و تفصیلی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خلیل محبت خواه، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در دیدار با طاهری فرماندار شهریار و برنجی فرماندار ملارد، ضمن با اهمیت بر شمردن ۹۶۰ هکتار بافت فرسوده در منطقه غرب استان تهران اظهار داشت: بنابر تقاضای فرمانداران شهرستان‌های مذکور جلسات کمیته فنی کمیسیون‌ها و کارگروه‌های معاونت شهرسازی و معماری طی تعامل صورت گرفته با این معاونت در مناطق شهرستانی برگزار خواهد شد.

محبت خواه در ادامه با اشاره به تراکم بالای جمعیت در شهرستان‌های شهریار و ملارد و تاکید بر نیاز به بازنگری طرح‌های جامع، هادی و تفصیلی که به افق پایان طرح نزدیک و در دست بررسی هستند، گفت: توسعه شهری بدون مشارکت شهروندان غیر ممکن است. به همین خاطر تاکید داریم  در بازنگری‌ها از اعضای شورای شهرها به عنوان نمایندگان مردم در جلسات استفاده شود.

وی گفت: بارگزاری جمعیتی در شهرهای اطراف استان تهران بسیار بالا بوده و طی ۱۰ سال آینده با توجه به پیش‌بینی‌های جمعیتی، افزایش تصاعدی هم خواهیم داشت. به همین منظور لازم است بازنگری طرح‌های توسعه‌ای لحاظ شده و باید به شهرها به عنوان موجودی زنده و پویا نگاه شود که هرگونه خدمات رسانی سبب ارتقای کیفیت زندگی می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در جریان بازدید از اداره شهریار و دیدار با فرمانداران ملارد و شهریار از سایت مسکن مهر صفادشت نیز بازدید و در جریان مشکلات و موانع توسعه‌ای این سایت قرار گرفت.

محبت خواه در پایان از شروع ساخت مجدد ساختمان فرهنگی هنری شهرستان ملارد و رایزنی برای حل مشکلات ساکنان شهرک ۴ هزار نفری شهرستان ملارد به عنوان ناحیه منفصل شهری خبر داد.