شناسهٔ خبر: 81197 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان عنوان کرد

تکمیل کنار گذر و کریدور شمالی استان ، شاه کلید توسعه پایدارهمدان

بازدید از کریدور رزن1 مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان به همراه فرماندارشهرستان رزن و معاون مهندسی و ساخت اداره کل ازعملیات اجرایی کنارگذرو کریدور شمال استان بازدید و از نزدیک از روند اجرایی و پیشرفت این طرح بازدید به عمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی و به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، فرماندار شهرستان رزن در خصوص رفع مشکلات موجود و تملک پروژه ها مطالبی را بیان و اهمیت موضوع را مورد تاکید قرار داده و مدیر کل راه و شهرسازی استان  نیز دستور پیگیری جهت رفع مشکلات اجرایی ، تملک و تسریع در تکمیل این پروژه را صادر کرد.

 مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان  با اشاره به اهمیت پروژه های کنارگذر و کریدور شمال استان همدان که جزء پروژه های اولویت دار و سند راهبردی شهرستان رزن است ،اعلام کرد : بازدید از روند اجرایی پروژه به منظور تکمیل و بهره برداری در سالجاری صورت گرفت.

داریوش حسینی درمورد مشخصات پروژه احداث بزرگراه تاکستان – رزن ( کنارگذر رزن) گفت: قطعه یک به طول ۲.۹ کیلومتر است که از سال ۹۵ عملیات اجرایی آن مجددا شروع شده و هم اکنون از پیشرفت فیزیکی ۸۷ درصدی برخوردار و در مرحله آسفالت ریزی است.

وی در ادامه یادآورشد: قطعه دو این پروژه به طول ۵.۵ کیلومتر است که از سال ۹۶ عملیات اجرایی آن آغاز و هم اکنون ۳ کیلومتر آن در مرحله اتمام بیس و آماده آسفالت است.

وی افزود: برای این پروژه اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ تخصیص یافته است.

حسینی درمورد پروژه احداث باند دوم اصله- قروه – رزن ( کریدور شمال استان) بیان کرد: قطعه یک رزن – ورقستان – سه راهی وفس به طول ۳ کیلومتر از سال ۹۷ شروع شده که هم اکنون از پیشرفت فیزیکی ۳۶ درصدی برخوردار و حدود ۱.۲ کیلومترآن نیز آماده آسفالت است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان بیان کرد داد: قطعه ۲ ویر- دمق به طول تقیبی ۷.۵ کیلومتر از سال ۹۸ مجددا برای اجرای زیرسازی و اجرای بیس و آسفالت با قراردادی بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان آغاز شده است.

وی یادآورشد : قطعه پاینده – دمق نیز که در سال ۹۶ شروع شده تا اتمام عملیات زیرسازی با مبلغ حدود ۳ میلیارد تومان در دست اقدام است .

حسینی در پایان خاطرنشان ساخت: در سال ۹۸ حدود ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای قطعه پاینده – دمق تخصیص یافته است.