شناسهٔ خبر: 81243 - سرویس استان‌ها

تشریح اقدامات راه و شهرسازی شهرستان خور و بیابانک

زیر ساخت و آسفالت راه روستایی جندق-مصر در دست اقدام/ اختصاص ۴۵۸ پلاک مسکونی جهت طرح اقدام ملی مسکن خورو بیابانک

ابوالفضل اقا ،خور ، اصفهان سرپرست راه و شهرسازی شهرستان خوروبیابانک، با اعلام گزارشی اقدامات انجام شده در حوزه های مسکن، املاک، راه و شهرسازی این اداره را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خورو بیابانك به مركزیت شهر خور با وسعتی افزون بر۱۲هزار كیلومتر مربع حدود ۱۰ درصد از كل مساحت استان اصفهان را در اختیار دارد.  این شهرستان که در شرقی ترین نقطه استان اصفهان و در فاصله ۴۲۰کیلومتری از مرکز استان واقع شده است. از شمال به دامغان در استان سمنان، از جنوب به اردكان در استان یزد، از شرق به طبس در استان خراسان جنوبی و از غرب به نایین در استان اصفهان متصل می شود. و دارای ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی است. این خطه در قلب كویر مركزی ایران همیشه جاذبه هایی بالقوه و منحصر به فرد برای گردشگران و مسافران در ایام مختلف سال را دارد و به دلیل دارا بودن از شرایط اقلیمی متنوع و مطلوب برای طبیعت گردی، روستاهای توریستی و گردشگری و قرار گیری دریکی از مسیرهای زیارتی شهرمشهد مقدس، لازم است نسبت به تکمیل پروژه های مسکن، راه و شهرسازی این شهرستان توجه ویژه ای شود.  

ابوالفضل آقا سرپرست اداره راه وشهرسازی شهرستان خوروبیابانک، طي گفتگوي خبري با كارشناس ارتباطات و اطلاع رساني اداره كل، در خصوص پروژه های راهسازی این شهرستان اظهار کرد: زیر ساخت و آسفالت ۱۲ کیلومتراز راه روستایی جندق - مصر در سال گذشته انجام پذیرفته و ادامه مسیرآن در دست اقدام است. همچنین دو باند شدن راه اصلی «نایین-خور-طبس»، «پلیس راه خور-جندق»، «جندق-معلمان» و اعتبار مورد نیاز جهت واریانت خور به شهر فرخی و کمربندی اصلی شهر به طول شش کیلومتر در حال پیگیری است.  

وی از دیگر پروژه های راهسازی این شهرستان به احداث مسیر جندق-گرمسار اشاره کرد و گفت: طول این مسیر ۲۴۰ کیلومتر است که ۴۰ کیلومتر آن در استان اصفهان و مابقی در سمنان قراردارد و با احداث مسیر فوق، فاصله این شهرستان تا استان تهران حدود ۲۵۰ کیلومتر کاهش می یابد. او افزود: پیگیری های لازم جهت فعال سازی این پروژه انجام شده است.  

سرپرست اداره راه وشهرسازی شهرستان خوروبیابانک با بیان اینکه سال گذشته در مجموع چهل و چهار هزار و ۱۰۰ مترمربع زمین جهت احداث مدرسه شهر خور، پایگاه امداد و نجات شهر جندق، مجموعه فرهنگی، ساخت مصلی نماز جمعه، مجتمع خدماتی رفاهی حضرت امام رضا (ع) و ایستگاه گاز شهری واگذار شده است، اذعان داشت: واگذاری ۳۰ پلاک مسکونی به اقشار ویژه، ۵۰ پلاک به اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت ساخت مسکن محرومین و ۱۰ پلاک به خانوارهای دارای دو عضو معلول انجام پذیرفته است. همچنین برای طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان خوروبیابانک، ۴۵۸ پلاک مسکونی اختصاص یافته است.  

وی در ادامه افزود علاوه بر واگذاری های انجام شده، تبدیل بیش از ۶۰ مورد اسناد دفترچه ای به سند تک برگ، اخذ ۳۰۰ مورد اسناد مالکیت تک برگ پلاکهای مسکونی تحت مالکیت دولت و انتقال قطعی بیش از ۷۰ مورد اسناد مالکیت دولتی به اشخاص از جمله اقدامات انجام شده در حوزه املاک و حقوقی این اداره بوده است.  

ابوالفضل آقا با اشاره به اینکه جانمایی و الحاق به محدوده شهری با کاربری مسکونی در طرح های تفصیلی شهرهای خور و فرخی جهت طرح اقدام ملی پیگیری شده و به سرانجام رسیده است گفت: طرح تفصیلی شهر خور نیز در پایان سال ۹۸ تصویب و آماده ابلاغ شده است.