شناسهٔ خبر: 81259 - سرویس وزارتی

معاون توسعه مديريت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد:

توسعه دولت الكترونيك، راه‌ ايجاد يكپارچگی سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی

سید عیسی حسینی معاون توسعه مديريت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، توسعه دولت الكترونيك را راه‌ ايجاد يكپارچگی میان سازمان‌های و شرکت‌های تابعه این وزارتخانه دانست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بيست و چهارمين جلسه كميته توسعه دولت الكترونيك و هوشمندسازی وزارت راه و شهرسازی روز سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه با حضور تعدادی از معاونان و مسوولان این وزارتخانه به‌صورت ويدئو كنفرانس برگزار شد.

سید عیسی حسينی، معاون توسعه مديريت و منابع انساني و جانشين رئيس كميته توسعه دولت الكترونيك و هوشمندسازی وزارت راه و شهرسازی با قدردانی از تلاش‌های انجام‌شده در این حوزه بر اهميت توسعه دولت الکترونیک تاکید کرد و گفت: ضرورت برخورداری از دولت الكترونيك برای نظام، دولت و كشور، اصلی اجتناب‌ناپذير است و به‌طور قطع بايد به سمت الكترونيكی شدن پيش برويم و الزامات اين بخشنامه ابلاغی را تمام و كامل اجرا كنيم. داشتن نقشه راه برای تمامی سازمان‌ها يك ضرورت است و ما نيز از اين قاعده مستثني نيستيم؛ برای رسيدن به هدف و سطح مطلوب در اين خصوص نيازمند نقشه راه هستیم و بدون آن، اقدامات در بستر مناسب انجام نمی‌شود.

او در بخش ديگری از صحبت‌های خود، ضمن تشكر ويژه از مديريت پیشین این کمیته، در طول دوران مسئوليت بالاخص در بحث TIX و  خارج کردن وزارت راه و شهرسازی از وضعيت قرمز افزود: اکنون سندی در اختیار داریم كه بر روی آن كار و مطالعه شده و ممكن است اشكالاتی نیز داشته باشد؛ اما به‌نظر می‌رسد، سند با اهداف وزارتخانه هم‌خوانی داشته و جامعيت دارد. بنابراین بايد مجدداً بررسی و واكاوی شده، اشكالات برطرف و به‌عنوان يك نقشه راه در نظر گرفته شود. 

حسینی در ادامه با طرح ضرورت اتخاذ سیاست واحد در وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: راه ايجاد يكپارچگی در سازمان‌ها و شركت‌های تابعه، پیاده‌سازی دولت الكترونيك است و دسترسی به ديتاها و اطلاعات، افزايش كارآمدی و فعاليت‌ها را به دنبال دارد. بايد اصول شفاف‌سازی و برقراری شفاف اطلاعات را اجرا كنيم. ارزيابی‌ها نشان می‌‌دهد شرايط ما خوب است و طبق گزارش رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات، وزارت راه و شهرسازی از این نظر اکنون در رتبه سوم وزارتخانه‌ها قرار دارد اما با قابليت‌های بالقوه و بالفعلی كه در سطح این وزارتخانه وجود دارد، توانايی  آن را داريم كه در صدر باشيم و با تلاش بيشتر می‌توان به اين امر دست يافت.

معاون توسعه مديريت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در ادامه به اولويت‌های ضروری در سامانه‌های مرتبط با فعاليت وزارت راه و شهرسازي پرداخت و بيان کرد: پنجره واحد مديريت زمين، امروز به‌عنوان يك الزام به حساب می‌آيد و بايد تكميل شود. اتصال با ساير دستگاه‌های اجرايي به‌منظور تسهيل در ارتباطات می‌تواند به تسريع در انجام كارها كمك نمايد؛ همانند سازمان املاك و اسناد كشور. آنلاين بودن سامانه اطلاعات سوانح و حوادث كه در حال حاضر به‌صورت آفلاين دسترسی به آن امكان دارد. اما مهم‌ترين موضوع دسترسی آزاد به اطلاعات است كه يكي از ضرورت‌های مبارزه با فساد محسوب می‌‌شود. همچنین از دبیرخانه می‌خواهم که نسبت به ثبت گزارشات و پاسخ به سوالات مردم اقدامات لازم را انجام دهد و اين موضوع برای جلسه بعد در ستور كار قرار گيرد. برای رسيدن به نقطه آرمانی و ايده‌آل راه زيادی در پیش داريم اما با تلاش و كوشش می‌شود راه را پيمود.

 گفتنی است، این جلسه با حضور صفدری، رئيس مركز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت راه و شهرسازی، غفاری، معاون برنامه‌ريزی و مديريت منابع و آدم‌نژاد، معاون حمل و نقل این وزارتخانه برگزار شد.