شناسهٔ خبر: 81301 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس خبر داد

واحدهایی که ده‌ها بار معامله شده‌اند ولی همچنان خالی هستند/ خریداران دوم به بعد مسکن مهر پردیس باید ۲۵ درصد از یارانه دولتی را بپردازند

بازدید اصحاب رسانه از پروژه‌های در حال ساخت سایت مسکن مهر پردیس مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: خریداران دوم به بعد واحدهای مسکن مهر پردیس باید ۲۵ درصد از یارانه دولتی که برای تکمیل این واحدها هزینه شده است را بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با بیان اینکه برای تکمیل هر واحد مسکن مهر در این شهر جدید مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان از منابع اختصاصی دولت هزینه می‌شود، گفت: از اول خردادماه، خریداران واحدهای مسکن مهر باید ۲۵ درصد از یارانه ۱۰۰ میلیون تومانی اختصاصی دولت برای هر واحد را باید به شرکت عمران شهر جدید پردیس پرداخت کنند.

او با اشاره به اینکه بازگرداندن این یارانه مشمول افرادی می‌شود که نفر دوم به بعد هستند، افزود: هم‌اکنون واحدهایی وجود دارند که ده‌ها بار خرید و فروش شده‌اند اما همچنان خالی هستند؛ خریداران این واحدها دلالان و کسانی هستند که واحدهای مسکن مهر را به قصد سود مالی خرید و فروش می‌کنند.

هدایت ادامه داد: ما با به‌کارگیری این سیاست بازدارنده مانع از افزایش قیمت واحدهای مسکن مهر شهر جدید پردیس و بورس‌بازی خواهیم شد.

او افزود: هزینه نقل و انتقال واحدها برای مسکن اولی‌ها و کسانی که پیش از این تاریخ نقل و انتقال را انجام داده‌اند، مبلغ یک میلیون تومان است.