شناسهٔ خبر: 81303 - سرویس جاده‌ای

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خبر داد

لکه‌گیری راه‌های شریانی استان مرکزی تا عید فطر/ اجرای طرح سراسری ارتقای آسفالت راه‌های استان تا قبل از پایان تابستان امسال/ تخصیص ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار به راهداری استان

علی زندی‌فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ضمن اعلام این مطلب که ۱۹۰ میلیاردتومان اعتبار به راهداری استان تخصیص یافته است، گفت: اجرای طرح سراسری ارتقای آسفالت راه‌های استان تا قبل از تابستان امسال به پایان می‌رسد.

علی زندی‌فر مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای مرکزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین اقدامات آن اداره کل را در اجرای طرح سراسری لکه‌گیری و روکش آسفالت‌های سطحی جاده‌های شریانی استان، اعلام کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اعلام اینکه سال گذشته از آخر مهرماه بارندگی‌ها آغاز شد و عملا امکان استفاده از آسفالت گرم و ارتقای روکش آسفالت راه‌های شریانی استان فراهم نشد، گفت: به دلیل بارندگی های سال گذشته که  از مهرماه آغاز شد، استقبال پیمانکاران از اجرای این طرح با انجام مناقصات کم بود.

زندی‌فر ادامه داد: در حوزه ساوه به غیر از محور ساوه- بویین‌زهرا که چند سالی است نگهداری نشده است، بقیه محورها و راه‌های شریانی، وضعیت مناسبی دارند. در حوزه دلیجان نیز با توجه به اینکه در فاصله دو تا ۳ سال، نگهداری از راه‌ها متوقف بود، مشکلات و معضلاتی وجود دارد که تلاش داریم تا امسال و قبل از پایان تابستان آنها را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۹ اکیپ پیمانکاری در استان مشغول به فعالیت هستند، توضیح داد: هم اکنون قرارداد با پیمانکاران منعقد شده و پیمانکاران انتخاب شده در محورهای دلیجان- سلفچگان، دلیجان- محلات، دلیجان- اصفهان، گلپایگان- خمین، الیگودرز- خمین، اراک-تهران-سلفچگان، اراک-بروجرد و بویین زهرا مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در عین حال با یادآوری تاکید وزیر راه و شهرسازی و ریاست سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده ای استان مبنی بر لکه‌گیری و رفع چاله‌های موجود در محورهای شریانی استان قبل از عید فطر، گفت: علاوه بر ۹ اکیپ پیمانکاری، ۹ اکیپ امانی نیز در جاده‌ها  و محورهای شریانی استان حضور دارند و مشغول به فعالیت هستند. این اکیپ‌ها از ساعت ۷ صبح تا ۱۷ عصر در حال فعالیت هستند و با امکاناتی که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در اختیار دارد تلاش می‌شود تا عید فطر رفع چاله‌های محورهای شریانی انجام شود.

زندی‌فر تصریح کرد: اجرای طرح سراسری لکه گیری و روکش آسفالت سطحی راه ها و جاده های شریانی تا قبل از پایان تابستان به اتمام می‌رسد.

وی تخصیص بودجه را به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برای سال گذشته و امسال مناسب ارزیابی کرد و گفت: بودجه ملی حوزه راهداری امسال ۷۰ میلیون تومان و سال گذشته ۱۲۰ میلیاردتومان به استان مرکزی تخصیص یافت که همین میزان اعتبارات انجام فعالیت را امکانپذیر کرد.