شناسهٔ خبر: 81445 - سرویس جاده‌ای

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان:

آغاز اصلاح کیفی رویه آسفالت ۴۵۰ کیلومتر راه در جنوب سیستان و بلوچستان/ بخش عمده راه‌های روستایی در جنوب استان قرار دارد

ارتقای کیفی آسفالت در استان البرز مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان از آغاز اصلاح کیفی رویه آسفالت ۴۵۰ کیلومتر از راه‌های جنوب این استان خبر داد.

جاوشیری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح آخرین وضعیت راه‌های این منطقه گفت: هشت هزار و ۸۶۲ کیلومتر راه روستایی، هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه اصلی، دو هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه فرعی و ۴۹ کیلومتر بزرگراه در جنوب استان سیستان و بلوچستان وجود دارد.

او با اشاره به اینکه اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان، راه‌های ۱۲ شهرستان را تحت پوشش خود قرار می‌دهد، افزود: مجموع راه‌های استان بالغ بر ۲۵ هزار کیلومتر است که بخش عمده راه‌های اصلی و فرعی در شمال و بخش بزرگ راه‌های روستایی نیز در جنوب استان قرار دارد.

جاوشیری با اشاره به بارندگی‌های سال گذشته در جنوب سیستان و بلوچستان عنوان کرد: بیشتر راه‌های این منطقه از بارش‌های سال گذشته خسارت دید و بخشی از زیرساخت‌های حمل و نقل منطقه را تخریب کرد.

او ادامه داد: با توجه به شاخص‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان رتبه اول کیفیت رویه آسفالت در کشور را کسب کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان، سیاست این اداره‌کل را اجرای آسفالت‌های کم‌هزینه حفاظتی عنوان کرد و گفت: امسال نیز با توجه به ابلاغ طرح اصلاح کیفی رویه راه‌ها، اقداماتمان در این بخش را با جدیت بیشتری دنبال کرده‌ایم.

او افزود: کار اصلاح کیفی رویه آسفالت ۴۵۰ کیلومتر از راه‌های جنوب استان سیستان و بلوچستان  را توسط اکیپ‌های امانی و پیمانی آغاز کرده‌ایم؛ در این بخش اولویت ما با راه‌های شریانی است؛ اما بخشی از راه‌های فرعی را که آسیب‌های جدی دیده‌اند نیز پوشش خواهیم داد.

جاوشیری ابراز امیدواری کرد، تا پایان خردادماه رویه آسفالت ۱۸۰ کیلومتر از راه‌های جنوب سیستان و بلوچستان اصلاح و ترمیم شود.

او با اشاره به اینکه سیل‌های دی ماه سال گذشته و فروردین ماه سال جاری اقدامات ما در این بخش را به تاخیر انداخت، عنوان کرد: پس از وقوع سیل کل توانمان را مصروف بازگشایی و ترمیم راه‌ها کردیم.