شناسهٔ خبر: 81464 - سرویس استان‌ها

تشریح اقدامات راه و شهرسازی شهرستان سمیرم

طایی،سمیرم،اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم، با اعلام گزارشی ضمن تشریح اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف کاری این اداره، از میزان پیشرفت طرح ها و پروژه های راهسازی شهرستان سمیرم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان، علیرضا طایی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم در خصوص موقعیت جغرافیایی این شهرستان گفت:شهرستان سمیرم در کریدور شمال به جنوب واقع شده و شهرستانی توریستی است که دارای بار ترافیکی بسیار زیادی بوده و به همین جهت تکمیل پروژه های راهسازی آن مورد توجه است.  

وی با بیان اینکه پروژه های راهسازی این شهرستان به دو بخشِ «جاده های در دست احداث» و «پروژه های در حال مطالعه» تقسیم  می‌شود تشریح کرد: احداث محورهای آغداش به طول ۴ کیلومتر و دولت‌قرین به طول سه‌ونیم کیلومتر در مجموع با اعتبار ۲۳ میلیارد ریال تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است. همچنین محور «شهید- دژکرد» به طول ۱۵ کیلومتر، محور «زمان کهریز- خسروشیرین» به طول ۵.۵ کیلومتر و باند دوم سمیرم-یاسوج به طول ۳۵ کیلومتر با ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا هستند.  

رئیس اداره راه‌و‌شهرسازی شهرستان سمیرم در خصوص دیگر پروژه‌های راهسازی این شهرستان گفت: کار مطالعاتی پروژه های محور حنا– گاوتپه -تنگ‌جلو به طول ۲۸ کیلومتر، محور ونک–سولگان به طول ۳۵ کیلومتر  و بخشی از مطالعات عملیات خاکی خفر – دشتبال به طول ۵ کیلومتر به اتمام رسیده است.  

وی با اشاره به بخشی از اقدامات انجام شده در حوزه شهرسازی و مسکن این اداره اذعان داشت: پیگیری‌های لازم جهت تهیه طرح جامع شهری شهرهای سمیرم، حنا و کمه انجام پذیرفته است. همچنین بررسی و پیشنهاد پروژه‌های بازآفرینی‌شهری در محلات هدف بافت فرسوده‌شهری توسط این اداره انجام شده که برخی از آن مورد قبول واقع شده  است از جمله این پروژه ها می توان به «پروژه دسترسی محله کوشک به قلعه به طول ۷۰۰ متر» و «پروژه سرای فرهنگی – محله کوشک» اشاره کرد.  

طائی با بیان اینکه ۳ قطعه زمین در شهرهای "سمیرم"، "حنا" و "کمه" جهت طرح اقدام ملی مسکن اختصاص داده شده است تشریح کرد: زمین های واقع در شهر های حنا و کمه هرکدام به ۲۰ قطعه تقکیک گردیده و ۲ قطعه زمین در شهرستان سمیرم به مساحت ۷ هزار و ۱۸۸ متر مربع در مرحله تفکیک و ارسال به هیئت نمایندگی جهت تصمیم‌گیری است.   

وی در خصوص بعضی از واگذاری‌های اراضی در سطح شهرستان عنوان کرد: ۱۰ هزار متر مربع جهت احداث بازداشتگاه به سازمان امور زندانها و ۳۸۰ مترمربع جهت احداث ساختمان پزشکی‌قانونی به آن اداره اختصاص یافته است که هر دو طرح، دارای مصوبه هیئت نمایندگی است. همچنین پرونده واگذاری زمین جهت احداث ساختمان ادارات محیط زیست، تعزیرات حکومتی، رفاه، بازسازی عتبات عالیات، دفتر شورای نگهبان تکمیل شده است.