شناسهٔ خبر: 81491 - سرویس استان‌ها

در هرمزگان صورت گرفت:

بررسی بازنگری طرح توسعه و عمران شهر حاجی آباد در هرمزگان

طرح تفصیلی حاجی اباد 1 معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی هرمزگان گفت: تهیه طرح توسعه و عمران شهر حاجی آباد پس از طی سال ها و گذشت افق زمانی ملاک عمل، جهت بازنگری در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان هرمزگان، ابراهیم رستم گورانی با بیان اینکه شهر حاجی آباد یکی از شهرهای مهم در حوزه خدماتی و کشاورزی در حوزه شمال بندرعباس می باشد، افزود: این شهر با محدوده‌ای به مساحت ۶۹۵ هکتار به عنوان محدوده مطالعاتی در نظر گرفته شده است.

 وی ادامه داد: جمعیت این شهر در سال ۱۳۹۵ برابر ۲۸ هزار و ۹۷۷ نفر بوده که جمعیت پیشنهادی برای افق سال ۱۴۰۵ معادل ۳۸ هزار و ۹۷۸ نفر در نظر گرفته شده است. همچنین اشتغال غالب در شهر خدمات و بازرگانی است (علیرغم وجود اراضی باغات و نخیلات در این شهر). شهر حاجی آباد از نظر خدمات توزیع مراکز فعالیتی الگوی چند هسته‌ای دارد.

 وی اظهار کرد: این شهر نقش مهمی در برنامه‌های ملی، منطقه‌ای و محلی ایفا می‌نماید و در تهیه این طرح به موقعیت شهر حاجی آباد نسبت به حوزه نفوذ آن و خدماتی که ارائه می دهد توجه ویژه ای شده است.

 معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی هرمزگان بیان داشت: با توجه به اهمیت این طرح پس از بررسی کارشناسی و اعمال اصلاحات به کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان احاله شد.