شناسهٔ خبر: 81504 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان خبر داد:

صدور مجور بهسازی محور ایذه-سد کارون ۴

عملیات لکه گیری و روکش آسفالت راه های شریانی ایلام مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: مجوز برگزاری مناقصه بمنظور بهسازی محور دهدز- ایذه -سد كارون٤ صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل ازر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان، غلامعباس بهرامی نیا اظهار کرد: محور ایذه - دهدز از محورهای ترانزیتی و بااهمیت استان خوزستان است كه بنا به وضعیت و شرایط رویه راه، در سالیان گذشته هزینه های زیادی صرف نگهداری و بازسازی آن شده است ولی به دلیل خرابی شدید رویه راه، پروژه های اجرا شده، ظرفیت مناسب جهت تردد در محور مذكور را نداشته است.

وی افزود: بنابراین سال گذشته با تعریف یك پروژه با مبلغ ١٣٠ میلیارد ریال ادامه فرآیند بهسازی رویه محور ایذه - دهدز در دستور كار اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان قرار گرفت كه به دلیل عدم تخصیص اعتبار، روال اجرایی پروژه یاد شده در مقاطعی دچار توقف شد و یا به كندی پیشرفت داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: با تلاش و پیگیری های بعمل آمده از طریق تخصیص بخشی از اعتبار و قیر و تزریق آن به پروژه یاد شده، از ابتدای هفته گذشته مجدد فعالیت اجرایی پروژه آغاز شد.

بهرامی نیا تأکید کرد: با از سرگیری عملیات اجرایی پروژه بهسازی محور ایذه به سمت دهدز، این اداره كل درصدد اضافه كردن اكیپ اجرایی دوم در قالب این پروژه است كه با تدابیر اتخاذ شده این مهم نیز محقق خواهد شد تا فرآیند اجرای  پروژه شتاب بیشتری به خود گیرد.

وی ادامه داد: همزمان با فعال سازی پروژه فعلی، پیگیری های فراوانی جهت تأمین و تخصیص اعتباری از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام شد كه با سفر معاون راهداری سازمان راهداری ، مجوز برگزاری مناقصه بمنظور بهسازی محور دهدز- ایذه -سد كارون٤ صادر شد كه در مرحله برگزاری است تا تمامی مشكلات این محور بمنظور حفظ سلامت سفر و تسهیل در عبور و مرور كاربران جاده ای مطابق با وظایف ذاتی اداره كل راهداری و حمل نقل جاده ای خوزستان، مرتفع شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان تصریح کرد: این اداره كل با تعریف پروژه های دیگری كه هم اكنون به صورت فعال در حال اجرا هستند، در صدد بهبود وضعیت محور اهواز-هفتكل-باغملك-ایذه-دهدز است كه براساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال جاری می توان از این محور به عنوان یكی از محورهای با كیفیت استان خوزستان یاد کرد.