شناسهٔ خبر: 81590 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان خبر داد

پایان تعمیرات ۱۹۳۷۳ واحد سیل زده خوزستان/توزیع ۸۹۱۹ تن میلگرد بین سیل‌زدگان استان

سیل سیستان و بلوچستان مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان از اتمام تعمیرات ۱۹۳۷۳ واحد مسکونی سیل زده خبر داد و گفت: تاکنون ۸۹۱۹ تن میلگرد و ۵۱۹۵۰ تن سیمان بین سیل زدگان برای اتمام واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل، توزیع شده است.

مسعود انصاریان مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روند بازسازی واحدهای سیل زده استان خوزستان را تا امروز ۱۰ خرداد ۹۹، اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با یادآوری این مطلب که تعداد کل واحدهای خسارت دیده ۲۵۸۵۳ بوده که ۵۵۸۷ واحد احداثی و ۲۰۲۶۶ واحدی تعمیری هستند از آغاز تعمیر ۱۹۵۸۷ واحد تعمیری خبر داد و گفت: با احتساب معیشتی‌ها، بر اساس آخرین آمار، ۳۳۴۴۷ نفر تاکنون به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی شدند که با ۳۱۵۳۱ نفر قرارداد منعقد شده است.

انصاریان همچنین با اشاره به  اینکه تاکنون به سیل‌زدگان استان ۲۰۲۹ میلیارد و ۹۴۵ میلیون ریال کمک بلاعوض ارایه شده است، توضیح داد: تعمیر ۱۹۵۸۷ واحدمسکونی آغاز شده است که تعمیرات ۱۹۳۷۳ واحد تاکنون به اتمام رسیده است.

وی همچنین از آواربرداری ۳۱۸۱ واحد، پی‌کنی ۵۳۷۰ واحد، اجرای فوندانسیون ۵۱۹۰ واحد، اجرای اسکلت ۵۱۲۱ واحد، اجرای سقف ۴۵۷۸ واحد و دیوارچینی ۴۹۴۷ واحد سیل زده بر اساس آخرین آمار، خبر داد.

انصاریان گفت: تاکنون ۸۹۱۹ تن میلگرد و ۵۱۹۵۰ تن سیمان بین سیل زدگان توزیع شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از ماه گذشته تاکنون تعمیرات واحدهای مسکونی ۱۱۷ واحد به اتمام رسیده است. به گفته مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان، از ماه گذشته که تعمیرات ۱۹۲۵۶ واحد سیل زده به اتمام رسیده بود تاکنون ۱۱۷ واحد تمام شد و هم اکنون تعمیرات ۱۹۳۷۳ واحد تمام و واحدها تحویل مردم شده است.