شناسهٔ خبر: 81621 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد:‌

اتمام پل گلوگان در جاده لواسان تا پایان تیرماه سال جاری/ پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی طرح با اعتبار ۸۰ میلیارد ریالی / رفع ترافیک محور تهران – آهار در محدوده ریزشی کمرخانی

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از اتمام پل گلوکان در جاده لواسان تا پایان تیر ماه سال جاری خبر داد.

خلیل محبت خواه، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درخصوص بازدید خود از مراحل احداث پل گلوگان در جاده لواسان با اشاره به پیگیری کلیه مراحل انجام پروژه های استان به صورت بازدیدهای هفتگی بابت ساخت این پل اظهار داشت: احداث پل گلوکان در جاده لواسان- اوشان بعد از پیچ مهم کمرخانی با اعتبار ۸۰ میلیارد ريال در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در دست احداث است.

 وی در ادامه گفت: این پل بخش مهمی از محور تهران- آهار است که با احداث آن محور مذکور چهار خطه شده و گره ترافیکی در محدوده ریزشی کمرخانی رفع خواهد شد.

محبت خواه از ساخته شدن تیرهای فلزی این پل مهم در کارخانه سازنده خبر داد و گفت: هزینه اجرای پروژه بدون تراشه برداری و تعریض محدوده کمرخانی ۸۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران؛ اهمیت ساخت این پل را در گشایش ترافیکی و مدیریت حجم بالای آب رودخانه هنگام بارندگی ها و در سیلاب‌های اخیر مهم ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم فاز دوم این پروژه یعنی تعریض محدوده کمرخانی تا گلوکان نیز با تأمین و تخصیص اعتبارات وارد فاز اجرایی شود.

محبت خواه در پایان گفت: محدوده ریزش کمرخانی نیاز به احیاء مجدد و فنس‌های فلزی راکفال بریر و همچنین تخلیه سنگ‌های ریزشی دارد که باید توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، مجدداً این فنس‌ها احیاء و مرمت شوند.