شناسهٔ خبر: 81649 - سرویس استان‌ها

طرح پیاده راه سازی کوچه خانلق در کمیسیون ماده ۵ شهر شیروان به تصویب رسید

کمیسیون ماده پنج خراسان شمالی معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی از تصویب طرح پیاده راه سازی کوچه خانلق در کمیسیون ماده پنج شیروان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روزبه دادجو اظهار داشت: ۲۱ پرونده در کمیسیون ماده ۵ شهر شیروان در استان خراسان شمالی  با حضور اعضاء جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: یکی از موارد مهمی که در جلسه کمیسیون ماده ۵ شیروان مطرح شد، بررسی طرح پیشنهادی شهرداری درخصوص کوچه خانلق بود. این کوچه علاوه بر جایگاهی که به عنوان یک جاذبه تاریخی در اذهان شهروندان دارد، واجد یک نقش اقتصادی بارز است که به عنوان بازار عرضه محصولات روستائیان، محملی جهت پیوند روستا و شهر نیز است.

دادجو تصریح کرد: اقداماتی از این دست به عنوان پیش زمینه ای برای باز زنده سازی بافت تاریخی شهر شیروان و دیگر شهرهای استان، همواره در دستورکار کمیسیون ماده ۵ قرار داشته است.

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود:انتظار می رود طرح پیاده راه سازی کوچه خانلق که در این جلسه به تصویب رسید، محرکی در مسیر احیاء ارزش های بالقوه این محدوده و تبدیل آن به یکی از جاذبه های گردشگری شهر شیروان باشد.