شناسهٔ خبر: 81744 - سرویس جاده‌ای

ایران و صربستان بر گسترش همکاری‌های حمل‌ونقلی تاکید کردند

ایران و صربستان در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلگراد با معاون نخست وزیر و وزیر راه و ساختمان، حمل‌ونقل و ساختارهای زیر بنایی صربستان، گسترش همکاری‌های دوجانبه در زمینه حمل‌ونقل هوایی، جاده‌ای و زیرساختاری مورد تاکید قرار گرفت. ۱

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی «زورانا میخایلوویچ» روز پنجشنبه در دیدار «رشید حسن پور» بابیان اینکه روابط دو کشور بیش از پیش ارتقا یافته بر گسترش همکاری‌های ایران و صربستان در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.
میخایلوویچ همچنین ضمن قدردانی از موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در دفاع از تمامیت ارضی و حق حاکمیت ملی صربستان اظهار امیدواری کرد که هر چه زودتر دیدار روسای جمهوری دو کشور محقق شود.
وی به تسهیل همکاری‌ها در زمینه حمل‌ونقل هوایی و جاده‌ای و همکاری شرکت‌های ساختمانی دو کشور اشاره کرد و گفت، با این وجود روابط صربستان و ایران می تواند از رونق بیشتری برخوردار شود.
وی ضمن ابراز خرسندی از اینکه در ایران روند تایید موافقت‌نامه حمل و نقل هوایی میان دو کشور در جریان است، افزود: این موافقت‌نامه امری مهم برای توسعه گردشگری و همچنین همکاری در زمینه کشاورزی و اقتصادی است.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان نیز ضمن تبیین اهمیت مکالمه تلفنی اخیر دکتر «حسن روحانی» رییس جمهور کشورمان با «آلکساندر ووچیچ» رییس جمهوری صربستان بر استقلال عمل دو کشور در عرصه سیاست خارجی و اراده مصمم و قوی برای پیشبرد روابط دو جانبه تاکید کرد.
حسن پور همچنین در این دیدار آمادگی کشورمان را برای تقویت همکاری‌ها در حوزه‌هایی همچون کشاورزی، صنایع غذایی، آموزش، فناوری اطلاعات، گردشگری، معادن و ساختمان اعلام کرد.
به گزارش ایرنا وی در ادامه بر ضرورت تسهیل صدور روادید و همچنین برقراری پرواز مستقیم میان پایتخت‌های دو کشور برای گسترش روابط مردم - مردم و تبادل گردشگران تصریح کرد.
با توجه به فعالیت خانم میخایلوویچ در حوزه زنان، دو طرف در این نشست همچنین بر لزوم توسعه همکاری‌ها در امور زنان و خانواده تاکید کردند.