شناسهٔ خبر: 81763 - سرویس استان‌ها

تشریح فعالیت های راه و شهرسازی شهرستان دهاقان/ اقدامات پیشگیرانه منجر به عدم تعدی و تعرض به اراضی دولتی این شهرستان شد/ حذف محورهای حادثه خیز دهاقان با اتمام پروژه های راهسازی

حمیدرضا اقالر،دهاقان،اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دهاقان ضمن تشریح اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف کاری، از پیشرفت پروژه های راهسازی و رفع نقاط حادثه خیز این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهرستان دهاقان با مساحتی بالغ بر یک هزارو ۴۲۶ کیلومتر مربع در ضلع جنوب غربی استان اصفهان واقع شده است. این شهرستان در مجاورت استان چهارمحال و بختیاری و قطب صنعتی استان (ذوب آهن و مجتمع فولاد) قرار دارد. و دارای ۲۹۰ کیلومتر راه اصلی و ۱۶۰ کیلومتر راه روستایی با احتساب راه‌های همسنگ است. با توجه  به اینکه شهرستان دهاقان، کریدور حمل و نقل بار و مسافر به استانهای جنوبی کشورمیباشد راههای مواصلاتی این شهرستان از اهمیت خاصی برخوردار بوده و پروژه های راهسازی آن قابل توجه است.  

حمیدرضا آقالر رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دهاقان با بیان اینکه این شهرستان  دارای اراضی موات و دولتی بنام سازمان ملی زمین و مسکن به میزان تقریبی ۱۶ میلیون مترمربع است گفت: با تلاش و فعالیت های شبانه روزی پیشگیرانه عوامل یگان حفاظت ازاراضی شهرستان در سال گذشته هیچ گونه تعدی و تعرضی به اراضی دولتی این شهرستان مشاهده نشد.  

وی در خصوص پروژه‌های عمرانی این شهرستان تشریح کرد: باقیمانده باند دوم طالخونچه – دهاقان – شهرضا با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال تکمیل شد. با افتتاح این  پروژه یکی از محورهای پرحادثه شهرستان حذف شده است و تلفات انسانی ناشی از حوادث رانندگی در این محور نیز کاهش یافت.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دهاقان ازدیگر پروژه‌های راهسازی این شهرستان به تکمیل و افتتاح  تقاطع‌های غیر همسطح شهر گلشن و سه‌راهی قهه در مجموع با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال و آسفالت محور دهاقان – پوده با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: عملیات پروژه راه‌روستایی دولت آباد – قصرچم در حوزه شهرستان‌های دهاقان و شهرضا با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال آغاز شده است که با تکمیل این پروژه مسیر اتصال شهرستان‌های دهاقان وسمیرم کوتاه می شود.  

وی در خصوص پروژه های خدمات شهری این اداره در حوزه مسکن و ساختمان عنوان کرد: پروژه مسکن مهر با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال و زمین جهت کارگاههای مزاحم شهری به میزان ۱۶ هکتار به شهرداری دهاقان تحویل شد. همچنین اراضی تصرفی توسط دامداریهای ضلع شرقی مسکن مهر با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال جهت رفع  تصرف و اجرای طرح بر اساس طرح جامع شهری نیزبه شهرداری دهاقان تحویل داده شد. که این موضوع یکی از دغدغه های شهروندان و مخصوصاً ساکنین مسکن مهر این شهرستان محسوب می‌شد. او اضافه کرد: با شهرداری دهاقان جهت تحویل قطعی مجتمع امام صادق (ع)  فازهای ۱ و ۲ و سایت اداری با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال که تقریبا بافت جدید شهراست توافقاتی بعمل آمده است.  

آقالر در پایان گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی این شهرستان رسیدگی به وضعیت بافت فرسوده و توسعه نامتوازن آن است که تاکنون جلسات متعددی در خصوص بازآفرینی‌شهری شهرستان دهاقان تشکیل شده است و امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد پیشرفت، توسعه متوازن، تصویب طرح تفصیلی شهر دهاقان و طرح جامع و تفصیلی شهر گلشن باشیم.