شناسهٔ خبر: 81793 - سرویس وزارتی

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزير راه و شهرسازی خبر داد:

اصلاح ساختار سازمانی با چابكسازي و بهبود روش‌ها

ترکی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزير راه و شهرسازی با تاكيد بر لزوم اصلاح ساختار سازمانی، نظام جبران خدمات و چابکسازی و کاهش دیوان سالاری از بهبود روش‌ها براي تسریع و شفاف سازی امور اداری و مالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،نعمت الله تركي در مراسم معارفه خود به عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی در ساختمان شهيد دادمان وزارت راه وشهرسازي با اشاره به اينكه نياز به 12 برنامه تحول اداری وجود دارد، تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی از ادغام دو وزارتخانه مهم و بزرگ تشکیل شده كه قطعا فعالیت‌های آن در توسعه اقتصادی تاثیرگذار است، بنابراین باید در بخش پشتیبانی و توسعه منابع انسانی تقویت شود.

معاون وزير راه و شهرسازي اظهار داشت: برنامه‌های مختلفی در نظر دارم که مهمترین آن‌ها اصلاح ساختار سازمانی است. در حکم بنده نیز 8 شرح وظیفه با رویکرد تغییر اداری وجود دارد که آن ها را سرلوحه کار خود قرار خواهم داد.
تركي در ادامه با اشاره به مهمترين برنامه‌های موردنظر بر لزوم بودجه ریزی بر مبنای عملکرد، تشکیل بانک اطلاعاتی در حوزه توسعه منابع انسانی به منظور ارزیابی و پایش نیروها، خوداتکایی سیستم مدیریتی وزارتخانه و آینده نگری در حوزه‌های مختلف تأكيد كرد.
وي بيان داشت: همواره در حوزه منابع انسانی از دو واژه «توقع» و «توجه» استفاده می کنم. بدین معنا که اگر توقع داریم سیستم خوب و کارآمد باشد و در جهت پیشرفت گام بردارد، پس بايد به معيشت و رفاه كاركنان توجه داشته باشيم و در اين خصوص از كاركنان درخواست همكاري دارم.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی يادآور شد: بررسی‌های انجام شده نشان مي دهد که برخی از مشکلات ایجاد شده، ناشی از عدم اصلاح ساختارسنتی است که در آن، تمام مشکلات به یک نفر منتهی می شود. بنابراین رسيدن به یک نظام مشارکتی را دنبال خواهم كرد.
نعمت الله تركي پيش از اين رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان اداری و استخدامی کشور، معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران را بر عهده داشته است.

محمد اسلامي در حكم انتصاب نعمت‌الله تركي به عنوان "معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی" خواستار اجرای ماموریت‌های محوله در محورهای اصلاح ساختار سازمانی، نظام جبران خدمات و چابکسازی و کاهش دیوان سالاری در وزارتخانه به منظور بهره‌مندی حداکثری از توان تخصصی و منابع در ستاد وزارت، استان‌ها و کلیه دستگاه‌های تابعه و حذف کلیه امور غیر ضروری و بهبود روش‌ها در جهت تسریع و شفاف سازی امور اداری و مالی شده است.
همچنين وزير راه و شهرسازي در ادامه اين حكم بر استفاده بهینه و مناسب از سرمایه‌های فیزیکی و انسانی وزارتخانه با رویکرد صرفه‌جویی در هزینه‌ها و شفاف سازی در گردش منابع در ستاد وزارت، استان‌ها و دستگاه‌های تابعه و تبیین عملی شایسته سالاری در انتصابات و جدب نیروهای برگزیده متناسب با نیازهای وزارتخانه تأكيد كرده است.
در این مراسم از زحمات سيد عیسی حسینی معاون سابق وزير راه و شهرسازي قدرداني و تشکر شد.