شناسهٔ خبر: 81838 - سرویس هوایی

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان خبر داد

افزایش تدریجی پروازهای فرودگاه اصفهان

حسن امجدی مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان از افزایش تدریجی پروازهای داخلی فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان بعد از کاهش محدودیت‌های بوجود آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد.

حسن امجدی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی و گفت: با انجام ۷۲۰ نشست و برخاست هواپیما در اردیبهشت ماه سال جاری در این فرودگاه شاهد رشد ۴۵ درصدی پروازهای داخلی نسبت به فروردین ماه  امسال بودیم .

او افزود: تعداد ۵۲ هزار و ۸۱ مسافر در اردیبهشت ماه از فرودگاه اصفهان اعزام و پذیرش شدند که نسبت به اولین ماه از سال ۹۹ رشد ۷۰ درصدی داشته و این نشان از استقبال تدریجی مردم از سفرهای هوایی بعد از کاهش نسبی برخی از محدودیت‌های اجتماعی ناشی از کرونا  توسط وزارت بهداشت  است.

امجدی در ادامه با بیان اینکه پس از شروع بحران کرونا پروازهای بین المللی این فرودگاه همانند سایر فرودگاه‌ها با محدودیت مواجه شده  افزود: طی دو ماه گذشته فرودگاه شهید بهشتی اصفهان میزبان هزار و ۴۱۶ نفر از ایرانیان مقیم کشور کویت بود که طی ۹ پرواز از کویت وارد اصفهان  شدند.

گفتنی است کلیه مسافران این پروازها در بدو ورود به ترمینال پروازهای خارجی توسط پزشکان و متخصصان پایگاه مراقبت بهداشت مرزی مستقر در فرودگاه مورد غربالگری، تب‌سنجی و تست پزشکی اولیه قرار گرفت و پس از اطمینان از سلامت جسمی شان فرودگاه را ترک کردند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان ضمن اشاره به رشد ۱۲۷ درصدی پروازها در نیمه اول خرداد ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در فروردین ماه اعلام کرد : فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان همچون گذشته با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در حال اجرای دستورالعمل‌های صادره از سوی ستاد مبارزه با کروناست و با حفظ موارد بهداشتی مرتبط با سلامت کارکنان و مسافران آمادگی افزایش پروازها و پذیرش روزافزون مسافران را دارد.