شناسهٔ خبر: 81855 - سرویس استان‌ها

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی خبر داد

اولین جلسه کارگروه زیربنایی و توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان در سال ۱۳۹۹ برگزار شد

کارگروه امور زیربنایی معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی از برگزاری اولین جلسه کارگروه زیربنایی و توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روزبه دادجو درخصوص مهمترین نتایج این جلسه عنوان کرد : در کنار پرونده های احداث بنا در خارج از محدوده شهرها، یکی از مصوبات این جلسه، احیاء کمیته کارشناسی کاربران GIS تحت عنوان «گروه کاری کاربران نقشه و اطلاعات مکانی» بود. این گروه کاری که به ریاست رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دبیری معاون آمار و اطلاعات این سازمان راه اندازی شده، به گروه های کاری ذیل کارگروه زیربنایی و توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان  افزوده می‌شود.

وی افزود: استفاده از نقشه و اطلاعات مکانی در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، عمرانی و سیاسی تبدیل به یک ضرورت شده و کاربرد آن در پروژه های عمرانی، مدیریت شهری، آمایش سرزمین، مدیریت بحران، محیط زیست و ... ضرورتی انکارناپذیر است. دادجو هدف این گروه کاری را ارتقاء سطح بهره وری اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی از نقشه ها و اطلاعات مکانی در مسیر توسعه پایدار استان خواند و ابراز امیدواری کرد : راه اندازی این گروه کاری، گامی در راستای اشاعه فرهنگ بهره گیری از نقشه ها و سامانه های اطلاعات مکانی در تعریف طرح های جدید و بروزرسانی پروژه های موجود استان باشد.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی از دیگر مصوبات این جلسه به تصویب کلیات پیوست اقتصادی سند آمایش استان اشاره و تصریح کرد : پیوست اقتصادی سند آمایش استان که به منظور بازنگری در ساختار تصمیم سازی و برنامه های عملیاتی اقتصادی سند آمایش سرزمین استان خراسان شمالی تدوین شده، در این جلسه مطرح و کلیات آن مورد موافقت اعضا قرار گرفت.

وی اضافه کرد: این مطالعات که با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به عنوان کارفرما و دانشگاه بجنورد به عنوان مشاور تدوین شده، به سنجش وضعیت اقتصادی استان در حوزه های کشاورزی، صنعت و گردشگری می پردازد و در سطوح راهبردی و عملیاتی برنامه ارائه می دهد.