شناسهٔ خبر: 81859 - سرویس استان‌ها

اختصاص تسهیلات بانکی به شاغلین بخش حمل و نقل جاده ای بمنظور جبران خسارت ناشی از کرونا

7.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از اختصاص تسهیلات بانکی به شاغلین بخش حمل و نقل جاده ای بمنظور جبران خسارت ناشی از کرونا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان، احسان منصورکیایی با اشاره به اینکه بیش از ۵۷۰۰ نفر راننده در استان سمنان در امر حمل و نقل بین جاده ای کالا و مسافر فعالیت می نمایند افزود: حمل و نقل عمومی جاده‌ای خصوصاً رانندگان  و شرکتهای حمل و نقل بخش مسافری آسیب شدیدی را ناشی از بیماری کرونا متحمل شدند.

ایشان ادامه داد: پیرو تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا بمنظور جبران بخشی از ضرر و زیان ناوگان و شاغلین بخش حمل و نقل جاده ای ، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تسهیلات بانکی به مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال برای بنگاههای آسیب دیده و ۶۰ میلیون ریال برای شاغلین حقیقی بیمه شده با سود ۱۲ درصد و دوره بازپرداخت ۲۴ ماهه در نظر گرفته است.

منصورکیایی در ادامه گفت: رانندگان، مالکین وسایل نقلیه عمومی بین شهری ، شرکتهای حمل و نقل و پرسنل آنها می توانند برای بهره مندی از این تسهیلات با مراجعه به سامانه کارا به آدرس KARA.MCLS.GOV.IR نسبت به انجام ثبت نام در سامانه مذکور اقدام کنند.