شناسهٔ خبر: 81888 - سرویس هوایی

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان غربی خبر داد

افزايش ۵۴ درصدی پروازها از فرودگاه اروميه

محمدعلی نائل قراملکی مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان غربی از رشد ۵۴ درصدی پروازها از فرودگاه ارومیه در اردیبهشت سال جاری نسبت مدت مشابه ماه گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه های استان آذربایجان غربی؛ نائل قراملکی با اشاره به آخرین وضعیت پروازها از فرودگاه ارومیه افزود: طی اردیبهشت ماه سال جاری ۲۰۲ پرواز در فرودگاه ارومیه انجام شده که از این تعداد ۱۰۱ مورد پرواز ورودی و ۱۰۱ مورد خروجی بودند.

او با بیان اینکه تعداد پروازها از فرودگاه ارومیه در فروردین سال جاری ۱۱۴ مورد بود، اظهار کرد: آمارها نشان از افزایش ۵۴ درصدی پروازها از این فرودگاه دارد.

قراملکی با بیان اینکه در اردیبهشت ماه سال جاری ۱۴ هزار و ۴۹۱ مسافراز فرودگاه ارومیه جابجا شده است، افزود: تعداد مسافران جابجا شده از این فرودگاه در فروردین ماه سال جاری ۷۲۸۰ نفر بود که حاکی از رشد ۵۰ درصدی است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان با بیان اینکه با توجه به مصوبات اخیر ستاد ملی کرونا مبنی بر رفع برخی محدودیت ها، اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با اپیدمی کرونا در فرودگاه ارومیه همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: استمرار میکروب زدایی ترمینال‌ها، اماکن و تجهیزات فرودگاهی به صورت روزانه بعد از هر پرواز، رعایت فواصل اجتماعی با نصب استیکرها در اماکن عمومی از قبیل ورودی ترمینال‌ها، گیت‌های بازرسی، کانترها و... به منظور رعایت فاصله اجتماعی و قطع زنجیره انتقال ویروس، نظارت بر میکروب زدایی تجهیزات شرکت‌های هندلینگ انجام می شود.

او ادامه داد: همچنین با توجه به اجرای بخشنامه، حضور تمام کارکنان در محل خدمت با رعایت دستورالعمل بهداشتی لازم برای حفاظت از سرمایه انسانی انجام شده و پروتکل‌های بهداشتی موجود در پروازها از قبیل توزیع ماسک و دستکش در بین مسافران نیز به صورت کامل اجرا و رعایت می شود.