شناسهٔ خبر: 81942 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن خبر داد

مشارکت ۶۵۸ هزار نفر در صندوق پس‌انداز مسکن یکم از ابتدای اجرای طرح تاکنون/درباره ادامه کار صندوق، بانک مرکزی تصمیم می‌گیرد

محمد حسن مرادی مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن از مشارکت ۶۵۸ هزار نفر در صندوق پس‌انداز مسکن یکم از ابتدای طرح تاکنون خبر داد و گفت: چندی پیش با بانک مرکزی مکاتبه‌ای برای روند کار صندوق پس انداز مسکن یکم داشتیم که منتظر اعلام نتیجه از سوی بانک مرکزی هستیم.

محمدحسن مرادی مدیر طرح و برنامه بانک مسکن در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در خصوص میزان مشارکت مردم در صندوق پس‌انداز مسکن یکم، گفت: طبق آخرین آمار، حدودا ۶۵۸ هزار نفر از ابتدای طرح تاکنون در حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم افتتاح حساب کرد‌ه‌اند که از این تعداد، حدودا ۱۹ درصد معادل ۲۳ هزار نفر انصراف دادند و حدود ۳۲ درصد معادل ۲۱۱ هزار و ۳۱۵ حساب از تسهیلات استفاده کردند.

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن ادامه داد: در حدود ۳۲۳ هزار حساب که نیمی از حساب‌های صندوق پس‌انداز مسکن یکم هستند باقیمانده‌اند که پیش‌بینی می‌شود اگر با همان الگوی گذشته روند دریافت تسهیلات و یا انصراف ادامه داشته باشد در حدود ۲۰۰ هزار نفر دیگر از این تسهیلات استفاده کنند.

مرادی افزود: در مجموع پیش‌بینی می شود که حدود ۴۰۰ هزار نفر از صندوق پس انداز مسکن یکم در کل استفاده کنند. به این ترتیب که تاکنون در حدود ۵۰ درصد دارندگان حساب صندوق پس انداز مسکن یکم معادل ۳۲ درصد از تسهیلات استفاده و ۱۹ درصد فسخ قرار داد کردند که اگر با همین روند ادامه یابد و ۳۰ درصد تسهیلات دریافت کنند و ۲۰ درصد انصراف بدهند حدود ۴۰۰ هزار نفر از صندوق پس انداز مسکن یکم استفاده خواهند کرد.

وی در خصوص دلایل احتمالی انصراف برخی از متقاضیان این حساب نیز توضیح داد: حدود ۲۳ هزار نفری که معادل ۱۹ درصد دارندگان حساب صندوق پس انداز مسکن یکم است انصراف دادند که بنا به دلایلی از جمله افزایش قیمت ها و متناسب نبودن میزان تسهیلات با قیمت مسکن این اتفاق رخ داده است.

مرادی یادآور شد: در مجموع حدود ۵۰ درصد از دارندگان حساب صندوق پس انداز مسکن یکم معادل ۳۲ درصد از تسهیلات صندوق استفاده کردند و معادل ۱۹ درصد فسخ قرارداد کردند.

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن گفت: صندوق پس انداز مسکن یکم از ۱۸ خرداد ۹۴ راه اندازی شد و بازه زمانی آن پنج ساله بوده است که هم اکنون نیز دوره آن سپری شده است اما اخیرا با بانک مرکزی مکاتبه ای برای روند کار صندوق پس انداز مسکن یکم داشتیم که منتظر اعلام نتیجه از سوی بانک مرکزی هستیم.