شناسهٔ خبر: 8196 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون وزیر راه و شهرسازی:

توسعه شهرهای جدید و جلوگیری از حاشیه‌نشینی در اولویت برنامه‌های دولت است

شهر مهاجران معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه شهرهای جدید با هدف جلوگیری از حاشیه نشینی بی‌ضابطه و ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی در اولویت برنامه‌های دولت است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، محسن نریمان روز چهارشنبه ۲۰ خرداد در آیین بازدید از شهر جدید امیرکبیر اراک در جمع خبرنگاران گفت: دولت تدبیر و امید در سیاستگذاری بخش مسکن، مشارکت مردم محور را بر طرح‌های دولت محور ترجیح می‌دهد.

وی ادامه داد: روش مدیریت ‌ای حوزه مسکن نقش بهسازی در توسعه و بهبود این بخش دارد به گونه‌ای که با جلب مشارکت بخش خصوصی در کنار کمبود اعتبارات می‌توان آینده درخشانی برای بخش مسکن کشور رقم زد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ایجاد و توسعه شهرهای جدید، سیاستگذاری کلان دولت در توسعه شهرنشینی است که در دو سال اخیر اعتبارات چشمگیری در این زمینه سرمایه‌گذاری شده است.

وی بیان کرد: دولت مسکن را به عنوان شاخص اساسی حقوق شهروندی می داند و با پیگیری‌ها و سیاستگذاری متناسب با رشد شهرنشینی و جلب مشارکت بخش خصوصی به دنبال استقرار و توسعه پایدار در حوزه مسکن است.

استاندار استان مرکزی نیز در این آیین گفت: بهره گیری از همه ظرفیت‌های استان برای پیگیری مشکلات و چالش‌های حوزه مسکن به ویژه رفع کاستی‌های سازمان‌های خدمات رسان در دستور کار است.

محمود زمانی قمی افزود: استان مرکزی با شهرهای امیرکبیر و مهاجران به عنوان الگویی متناسب در توسعه شهری کشور محسوب می‌شود.

وی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی که در حوزه خدمات و ساخت شهرهای جدید مسئولیت دارند باید با استفاده از همه ظرفیت‌ها در راستای رفع مشکلات و نواقص گام بردارند.

مدیرعامل شهر جدید امیرکبیر نیز در این آیین گفت: این شهر با یک هزار ۱۳۱ واحد در قالب تفاهم نامه‌ای سه جانبه و به صورت ویلایی تک واحدی هر کدام در ۳۰۰ متر زمین و ۱۰۰ متر زیر بنا طراحی شده است.

سعید غفوری افزود: پیشرفت فیزیکی شهر جدید امیرکبیر بیش از ۸۵ درصد است و تا پایان آبان ماه سال جاری آماده واگذاری به متقاضیان می‌شود.

در این آیین مدرسه ۱۲ کلاسه در زمینی به مساحت دو هزار ۹۳۱ متر مربع و یک هزار و ۲۰۰ متر زیر بنا، بوستان امیر کبیر در زمین بالغ بر چهار هکتار و میدان حضرت ولیعصر(عج) این شهر به بهره برداری رسید.

کلانتری، مسجد، مهد کودک، بازارچه های خرید و درمانگاه نیز در این شهر احداث می‌‌شود.

شهر امیرکبیر از شهرهای تازه تاسیس است که در ۳۵ کیلومتری شرق اراک و در بزرگراه اراک - قم واقع شده است.  ساخت این شهر با هدف جمع آوری سرریز جمعیتی شهر اراک در شورای عالی معماری و شهرسازی ایران به تصویب رسید./