شناسهٔ خبر: 82008 - سرویس جاده‌ای

با حضور وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت

افتتاح زیرگذر سه‌‌راهی "چلاو" در جاده هراز/ تکمیل پروژه چهارخطه کردن هراز ۳۰ ماه زمان می‌برد

وزیر وزیر راه و شهرسازی بعد از افتتاح ۶ کیلومتر از پروژه ۴خطه محور هراز، زیرگذر سه راهی چلاو را نیز افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در جریان افتتاح این زیرگذر گفت: سه راهی چلاو به یکی از نقاط گلوگاهی جاده هراز تبدیل شده و مردمی که می خواهند به چلاو  و روستاهای اطراف بروند و نیز کامیون‌هایی که از معادن به اینجا تردد می کنند، باعث ایجاد ترافیک سنگین در این منطقه می شوند به همین دلیل ساخت یک زیرگذر در این مسیر الزامی بود. احداث این زیرگذر کمک می کند تا گره ترافیکی باز شود و حجم ترافیک کاهش یابد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که  امیدواریم  وزارت نیرو هر چه سریع تر جایگزین ۱۱  کیلومتری که از جاده ما برای توسعه سد استفاده کرده است را تکمیل کند، گفت: برخی مواقع این مسیر پر ترافیک می شود که به منظور رفع این مشکل جاده واریانت در حال ساخت است و دو رمپ آن آماده شده که می تواند برای تخلیه اضطراری مورد استفاده قرارگیرد.

اسلامی با بیان این که تکمیل پروژه ۴ خطه کردن محور هراز برای تکمیل، حدود هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اظهار کرد: با توجه به این که مسیر سخت و صعب العبور است ، این عدد حداقلی است و تکمیل  این پروژه حداقل ۳۰ ماه زمان می برد. امیدوارم طی هماهنگی‌هایی که با سازمان برنامه بودجه خواهیم داشت و نیز توج به تاکیدات رییس جمهور بتوانیم یک پایه گذاری بودجه‌ محور داشته باشیم، اکنون همه چیز مهیاست و چنانچه بودجه مورد نیاز تامین شود ظرف ۳۰ ماه می توانیم این پروژه را تحویل بدهیم.

او در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران به موضوع قیمت مسکن نیز اشاره کرد و گفت: التهاب در بازار مسکن ریشه در بازارهای موازی مانند طلا و ارز دارد و محاسبات بدون مبنا و توجه به ضوابط خاص منجر به ایجاد حباب می شود، با ایجاد حباب قیمتی همه باید اندکی مکث کنند تا این حباب بترکد.

او ادامه داد: مردم به خودشان ظلم نکنند این که صاحبان ملک قیمت خانه‌هایشان را با ارز بسنجد و همراه با آن قیمت‌ها را افزایش دهند منصفانه نیست و مردم باید رعایت حال همدیگر را بکنند .

اسلامی افزود:امیدوارم با راه اندازی سامانه املاک و اسکان هر چه زودتر این قانون اجرایی شود، این امر کمک می کند تا مالکان هر چه سریع تر نسبت به خانه هایشان تعیین تکلیف کنند یا آن را بفروشند یا برای اجاره در اختیار مردم قرار دهند.