شناسهٔ خبر: 8203 - سرویس استان‌ها

چالش های شهرهای جدید اهواز با حضور معاون وزیر بررسی شد

بلااستفاده ماندن ۴هزار میلیارد ریال سرمایه ملی در رامین و شیرین شهر

محسن نریمان مشکلات و چالش های فراروی شهر جدید رامین اهواز با حضور معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید ، مسئولان استانی و محلی و پیمانکاران ساخت و ساز در این شهر مورد بررسی قرار گرفت.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، در نشستی دو ساعته با حضور محسن نریمان معاون وزیر، شاپور رستمی مدیرعامل جدید شهر رامین ، احمد سیاحی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان و حیدر سیدی فرماندار شهرستان وضعیت ساخت و ساز و مطالبات پیمانکاران و زیرساخت های شهر رامین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

برخی از پیمانکاران در حضور نریمان گزارشی از وضعیت پیشرفت واحدهای مسکن در شهر رامین و میزان مطالبات آنان و دلایل کندی ساخت و ساز را مطرح کردند.

در این نشست مطرح شد که پنج هزار و ۷۷۳ واحد مسکن با میانگین پیشرفت ۶۶ درصد در شهر جدید رامین در حال ساخت است که تاکنون با گذشت حدود پنج سال از شروع عملیات ساخت این شهر متقاضیان رغبتی به سکونت در آن نداشته و بخش عمده ای از سهم آورده خود را پرداخت نکرده اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید در این نشست کاری با بیان اینکه هنوز زیرساخت های لازم در شهر جدید رامین احداث نشده از کندی ساخت و ساز در این شهر جدید و عدم استقبال متقاضیان برای مشارکت در ساخت و ساز و کمی سهم آورده خود انتقاد کرد.

نریمان با تأکید بر این نکته که دولت بجای متقاضیان مسکن ، در حال پرداخت مطالباتی ۱۲۰ میلیاردی به پیمانکاران است افزود: درصورت عدم استقبال برای سکونت در شهر رامین ، واحدهای ساخته شده به دیگر افراد متقاضی واگذار می شود.

وی بر شتاب بخشی به روند آماده سازی زیرساخت های لازم در شهر جدید رامین تأکید کرد و افزود: باید ارتباطات جاده ای و ریلی با استانداردهای بین المللی بین این شهر و اهواز برقرار شود تا برای ساکنان این شهر جذابیت داشته باشد.

وی خواستار تشکیل تعاونی اساتید ، فرهنگیان و پهلوانان برای استقرار در شهر جدید رامین شد و گفت: باید جاذبه هایی در این شهر ایجاد شود تا دهک های یک تا ۱۰بتوانند در این شهر سکونت داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی از اینکه دقت لازم برای مکان یابی دو شهر جدید شیرین شهر و رامین صورت نگرفته است انتقاد کرد و افزود: بیش از چهار هزار میلیارد ریال سرمایه ملی در این دو شهر بلااستفاده مانده است.

وی ابراز امیدواری کرد با افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن تا ۳۰۰میلیون ریال تحولی در رونق بخشیدن به ساخت و ساز در شهرهای جدید ایجاد شود.

عملیات ساخت دو شهر جدید شیرین شهر در ۳۰ کیلومتری جنوب کلانشهر اهواز و رامین در ۳۵ کیلومتری شمال اهواز در قالب مسکن مهر و با هدف اسکان سرریز جمعیت این کلانشهر از ۶ سال گذشته شروع شد.