شناسهٔ خبر: 82073 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان خبر داد

بازسازی ۲۰۰۰۰ واحد مسکن روستایی در لرستان

مسکن روستایی مدیرکل بنیاد مسکن لرستان گفت: سال گذشته ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی در این استان بازسازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مسعود رضایی، مدیرکل بنیاد مسکن لرستان، گفت: بهسازی و بازسازی ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی طی سال گذشته در استان انجام شد.

وی با بیان اینکه برای بازسازی این واحدها تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد، ادامه داد: به ‌ازای هر فقره  تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی مسکن روستایی، ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض به ساخت این واحدها تعلق می‌گیرد.

رضایی اضافه کرد: جمعا ۱۰۳ هزار واحد مسکن روستایی تاکنون در استان بازسازی و بهسازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان گفت: این نهاد برای مقابله با تهدید سوانح طبیعی عملیات پیشگیری پیش از وقوع سانحه را با اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی سکونتگاه‌های آسیب‌پذیر روستایی و همچنین بازسازی مناطق سانحه‌دیده پس از وقوع سانحه را در دستور کار خود قرار داده است.

وی یادآور شد: هدف از بهسازی و بازسازی این واحدها، بهبود کیفیت مسکن و بافت روستایی و ارتقاء سطح ایمنی، بهداشتی، رفاه و آسایش مسکن روستایی است.

رضایی خاطرنشان کرد: همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ساخت و تامین مسکن شهری اقداماتی از جمله ساخت‌وساز طرح مسکن محرومین در شهر، مسکن در قالب طرح مسکن مهر، احداث مسکن توسط انجمن خیرین مسکن‌ساز، فعالیت‌های شرکت‌های تابع در ساخت انبوه مسکن و همچنین پرداخت وام ودیعه مسکن شهری انجام داده است.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان افزود: در کنار بازسازی واحدهای روستایی، طرح‌های هادی به منظور آبادانی روستاها اجرا می‌شود.