شناسهٔ خبر: 82098 - سرویس بنادر و دریانوردی

با تغییر در شیوه بسته بندی صورت گرفت؛

آغاز صادرات مجدد کالا از بندر خرمشهر به بنادر کویت/۳فروند شناور به مقصد کویت بارگیری و در بنادر آن کشور تخلیه شده است

بارگیری کشتی مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: صادرات مجدد کالاهای صادراتی که به دلیل پیشگیری از ویروس کرونا اجازه ورود به به بنادر کویت را دریافت نکرده بودند با تغییر در شیوه بسته بندی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نوراله اسعدی در خصوص توقف شناورهای پر صادراتی برگشتی از بنادر کویت در اسکله های بندر خرمشهر تصریح کرد: پس از شیوع کرونا وممانعت کشور کویت از ورود شناورها به بنادر این کشور ۲۸ فروند شناور ایرانی حامل کالاهای صادراتی از بندر خرمشهر در لنگرگاه کویت در انتظار پهلوگیری بود اما موفق به ورود و انجام تخلیه کالا نشدند.

وی افزود: این کشتی ها بعد از چند روز به بندر خرمشهر برگشتند و از اسفند ماه سال گذشته تاکنون همچنان درانتظار بازگشایی بنادر کویت در  اسکله های بندر خرمشهر مستقر بودند.

وی اظهار داشت: در پی موافقت بنادر کشور کویت با ورود شناورهای حامل کالای صادراتی از بندر خرمشهر کالاها مجددا تخلیه و پس از تغییر در شیوه بسته بندی به کشور کویت بارگیری شد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: از ابتدای سالجاری ۳فروند شناور به مقصد کویت بارگیری و در بنادر آن کشور تخلیه شده است و سایر کالاها در حال بسته بندی و کیسه گری در کانتینر هستند.

اسعدی در خصوص تاثیر تغییر شیوه بسته بندی  و صادرات کالاها افزود: انجام تغییر شیوه بسته بندی و صادرات در راستای کاهش حل اختلافات بین صاحبان کالا و صاحبان شناورها، کاهش هزینه های خروج از اسکله ها و درنهایت منجر به  کاهش ریسک های ایمنی دراسکله های بندر خرمشهر شد.