شناسهٔ خبر: 82106 - سرویس هوایی

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان خبر داد

بازگشت ۷۸ درصد پروازهای فرودگاه‌های کرمان به حالت عادی

فرودگاه کرمان مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان از بازگشت پروازهای فرودگاه‌های این استان به حالت عادی خبر داد.

علی قاسم زاده در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اعلام این که ۷۸ درصد پروازهای فرودگاه‌های استان کرمان به حالت عادی بازگشته است، توضیح داد: پروازهای فرودگاه سیرجان به طور کامل به حالت قبل بازگشته اما فقط ۵۰درصدپروازهای بم از سر گرفته شده و هنوز به حالت قبل بازنگشته است.

او آماری از تعداد پروازها در سال جاری و مقایسه آن با سال گذشته ارایه کرد و گفت: در اردیبهشت ۹۹ تعداد ۱۹۴ پرواز در فرودگاه کرمان انجام شده که در مقایسه با ۳۸۸ پرواز انجام شده در اردیبهشت سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است.

قاسم زاده ادامه داد: همچنین در اردیبهشت سال جاری ۲۴ هزار و ۲۷۵ مسافر جا به جا شده‌اند این رقم در اردیبهشت ۹۸ ، ۶۴ هزار و ۸۳۹ مسافر بوده که کاهش ۶۳ درصدی داشته است.

او ادامه داد: تمام تلاش خود را به کار می بندیم تا مجددا پروازها به روال سابق بازگردد. از سوی دیگر برای افزایش پروازها نیز برنامه داریم که منوط به رونق مجدد گردشگری است، همچنین آموزش‌های هوانوردی باید از حالت مجازی و غیر حضوری خارج شود و کسب و کارها به روال گذشته بر گردند.

او در پاسخ به این که آیا افزایش پروازها محدود به افزایش تعداد پروازهای موجود است یا برقراری پروازهای جدید را نیزدر دستور کار دارید، عنوان کرد: الویت با افزایش مسیرهای پروازی موجود است و در ادامه با بهبود شرایط برای راه اندازی پروازهای جدید برنامه‌ریزی خواهیم کرد.