شناسهٔ خبر: 82180 - سرویس استان‌ها

رضایی در کارگروه امور زیربنایی استان هرمزگان؛

طرح مکانیابی شهر جدید مکران جاسک تصویب شد

رضایی- مدیرکل استان هرمزگان مکانیابی شهر جدید مکران از توابع جاسک در جلسه کارگروه امور زیربنایی، توسعه شهری، روستایی، عشایری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان بررسی و تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی هرمزگان، آرش رضایی مدیر کل راه و شهرسازی و دبیر کارگروه امور زیربنایی استان هرمزگان ، با اشاره به بررسی طرح ایجاد شهر جدید در سواحل مکران، عنوان کرد: وزارت راه و شهرسازی در راستای وظایف قانونی خود و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص توسعه سواحل جنوب بویژه منطقه مکران و همچنین وعده رئیس جمهور محترم در سفر به استان هرمزگان در سال ۹۳، احداث شهر جدید در منطقه جاسک برای برآوردن نیازهای سکونتی، پشتیبانی، خدماتی و برنامه های کلان توسعه صنعتی، پایانه صادراتی نفت و صنایع و زیرساخت های جانبی، استقرار نیروهای نظامی و دریایی، مکان یابی و ایجاد شهر جدید در شهرستان جاسک را در دستور کار خود قرار داد.

 

 وی ادامه داد: با توجه به هماهنگی های صورت پذیرفته با شرکت عمران شهرهای جدید و مهندسین مشاور شهرساز و همچنین بازدید از محل و برگزاری جلسات متعدد راهبردی، حاصل مطالعات، ضرورت ایجاد شهر جدید در منطقه را اثبات نموده و براساس شاخص های فنی در حوزه های مختلف مکان مناسبی به زمین تقریبی ۳۵۰۰ هکتار و در نزدیکی روستای کوه مبارک و در فاصله ۳۰ کیلومتری غرب جاسک پیشنهاد شده است.

 

به گفته وی، این شهر با توجه به طرح های توسعه سواحل مکران و اسکان قابل توجه جمعیت در این منطقه در راستای سیاست‌های توسعه سواحل مکران احداث می‌شود و در افق ۲۰ ساله ظرفیت استقرار حدود ۲۰۰ هزار نفر جمعیت را خواهد داشت.

 

این طرح پس از تصویب در کارگروه امور زیربنایی و سپس تائید آن در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، به دبیرخانه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ارجاع شد.