شناسهٔ خبر: 82213 - سرویس جاده‌ای

در سفر معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام شد؛

بازدید از مراحل ساخت سالن مسافری پايانه مرزی رازی در آذربایجان غربی

پایانه مرزی رازی معاون فنی واجرایی سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای ازمراحل ساخت و ساز سالن مسافری پایانه مرزی رازی، بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خدادمقبلی که دراین بازدید بابک طالبی، مدیرکل دفترفنی و امور پیمان های سازمان و معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل ونقل اذربایجان شرقی نیز او را همراهی می کردند از نزدیک در جریان ساخت این سازه قرارگرفت.

 پروژه‌های اجرایی پایانه مرزی رازی در سه فاز اجرا می‌شود که فاز اول آن عبارت است از اجرای محوطه سازی ایست اجباری پایانه مرزی رازی شامل محوطه سازی پل ارتباطی، ساماندهی رودخانه و اصلاح شیب و پایدار سازی کوه ضلع جنوبی که این پروژه ها به اتمام رسیده اند.

همچنین فاز دوم نیز در دو مرحله اجرا خواهد شد که مرحله اول این فاز شامل اجرای ساختمان های جانبی از قبیل ساختمان سردرب ورود و خروج ، سرویس‌های بهداشتی اتاق های برق و دیزل ، روبه بتنی محوطه و اجرای تاسیسات برقی و مکانیکی است و نزدیک به ۱۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

همچنین مرحله دوم فاز دوم نیز مشتمل بر احداث ساختمان اصلی (مسافری و تجاری ) در سه طبقه سازه فلزی و شامل کل تاسیسات برقی و مکانیکی با ادامه و تکمیل ساماندهی رودخانه و بخشی از محوطه سازی است که بالغ بر ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

در فاز نهایی و فاز سوم عملیات  عمرانی تکمیلی از جمله احداث ایستگاه اختیاری،  ساختمان مسجد ، ساختمان اداری ، ساختمان رفاهی و آتشفشانی احداث خواهد شد.

 معاون فنی واجرایی سازمان همچنین دراین برنامه ازمراحل ساخت سازه پل برکت برای نصب به عنوان راه ارتباطی بین استانهای آذربایجان شرقی واردبیل نیز بازدید نمود .

بر اساس این گزارش، پل برکت بخش آق کندی شهرستان میانه استان آذربایجان شرقی رابه استان اردبیل متصل می کندوتکمیل نصب این پل درروی رودخانه قزل اوزون باعث محرومیت زدایی و امکان تردد درروستاهای این منطقه و افزایش گردشگری خواهد شد.

  گفتنی است، پایانه مرزی رازی دراستان آذربایجان غربی قرارگرفته ومرزمشترک ایران وترکیه است.