شناسهٔ خبر: 82227 - سرویس جاده‌ای

۱۷ کیلومتر از پروژه محور ساری- تاکام به بهره برداری رسید

ارتقای کیفی روکش آسفالت جاده های سیستان و بلوچستان صبح امروز با به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی ۱۷ کیلومتر از پروژه ۴خطه کردن محور ساری- تاکام به بهربرداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محور ساری – تاکام- کیاسر بخشی از کریدور شمال – جنوب و یکی از شریان های مهم ارتباطی بین استانی مازندران و سمنان است که در جا به جایی کالا و مسافر نقش اساسی ایفا می کند.

این محور روزانه شاهد حجم بالایی از وسایل نقلیه سبک و سنگین است که در ایام اوج سفر با گره‌های ترافیکی مواجه می شود. از این رو تعریض و ۴ خطه کردن این محور در دستور  کار شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور قرار گرفت.

علاوه بر این افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه های بزرگراهی، آزادراهی و مسکن مهر اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران  نیز انجام شد که شامل افتتاح ۴۴۶ واحد مسکن مهر، افتتاح ۸۹ کیلومتر بزرگراه در سطح استان، افتتاح ۱۶ کیلومتر راه اصلی، آغاز عملیات اجرایی کنار گذر قائمشهر- ساری و آغاز عملیات اجرایی طرح احداث باند دوم محور دزدین- مرزن آباد می شود.

مجموع هزینه‌های پروژه‌های افتتاحی۲ هزار و ۴۱۱  میلیارد ریال و جمع آغاز عملیات اجرایی ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است.