شناسهٔ خبر: 82304 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر:

راه اندازی خط کانتینری یخچالی از مسیر دریایی بندر خرمشهر به کشورهای همجوار/ رشد۳۷۵ درصدی صادرات کالاهای کانتینری

بندر خرمشهر مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت؛ خط کانتینری یخچالی از مسیر دریایی بندر خرمشهر به کشورهای همجوار راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نوراله اسعدی درباره راه اندازی خط کانتینری یخچالی، اظهار داشت: بندر خرمشهر با راه اندازی خط کانتینری یخچالی و افزایش صادرات کالاهای کانتینری  توانست تحریم ها را با تکیه بر ظرفیت ها و زیر ساخت های مناسب این بندر کم اثرتر کند و ارز آوری بیشتری برای کشور رقم بزند.

وی تصریح کرد: طی ۳ ماهه نخست سالجاری صادرات کالاهای کانتینری در بندر خرمشهر رشد ۳۷۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر  گفت: عمده کالاهای صادراتی غیرنفتی  از بندر خرمشهر به کشورهای حاشیه خلیج فارس و همجوار را کالاهای فله خشک،کالاهای کانتینری خشک و کالاهای کانتینری یخچالی تشکیل می دهد.

اسعدی اظهار داشت: بخش قابل توجهی از صادرات به کشور های حاشیه خلیج فارس از طریق مسیر دریایی بندر خرمشهر انجام می شود که نرخ حمل مناسب و کاهش تعرفه های تخلیه و بارگیری و نزدیکی مسافت به کشورهای همجوار جاذبه مطلوبی را برای سرمایه گذاران و صادر کنندگان فراهم کرده است.