شناسهٔ خبر: 82321 - سرویس جاده‌ای

تشکیل مرکز ملی ایمنی و بررسی سوانح حمل و نقل کلید خورد

حادثه اتوبوس گام‌های اجرایی اولیه، در ایجاد مرکز ملی ایمنی و بررسی سوانح حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران در وزارت راه و شهرسازی کلید خورد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با ابلاغ محمد اسلامی به معاونت حمل و نقل، دستور تشکیل مرکز ملی ایمنی و بررسی سوانح حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران ذیل وزارت راه و شهرسازی با هدف کشف علل بروز سوانح و جلوگیری از تکرار مجدد آنها صادر شد.

در متن این ابلاغ عنوان شده با توجه به آن که تشکیل مرکز ملی ایمنی و بررسی سوانح در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است، معاونت حمل و نقل مسوولیت ایجاد این مرکز را با بکارگیری خبرگان علمی و اجرایی در رشته‌های مختلف حمل و نقل برعهده دارد.

همچنین مرکز وظیفه دارد بلادرنگ در محل سوانح حاضر شده و برابر رویه‌های ملی و بین المللی بررسی‌های همه جانبه را به منظور تهیه و تدوین علل و عوامل بروز سوانح به عمل آورد.

 به موجب این حکم  تمام معاونت‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه ملزم به همکاری با مرکز بوده و بررسی سانحه توسط مرکز ناقض مسوولیت های قانونی و وظایف ذاتی سازمان‌ها و شرکت‌های حمل و نقلی در بررسی سوانح نبوده و مطابق ضوابط و آیین نامه های تنظیم شده برای آن دستگاه ها طبق روال عادی ادامه می یابد.