شناسهٔ خبر: 82323 - سرویس هوایی

مديرکل فرودگاه‌های سيستان و بلوچستان خبر داد

تلاش برای برقراری پرواز به کویته و عتبات عالیات/ کاهش آمار پروازهای زاهدان به دلیل شیوع کرونا

علی جزینی زاده مديرکل فرودگاه‌هاي سيستان و بلوچستان آماری در خصوص پروازهای استان زاهدان در سال جاری و نیز سال گذشته ارایه کرد و از انجام پیگیری برای برقراری پرواز به کویته و عتبات عالیات خبر داد.

علی جزینی زاده در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: از ابتدای اسفند ۹۷ تا اردیبهشت ۹۸، ۹۹۲ پرواز ورودی و خروجی در فرودگاه زاهدان ۹۹۲ انجام شده است. همچنین از ابتدای اسفند ۹۸ تا اردیبهشت ۹۹ تعداد پروازها به ۷۶۸ مورد کاهش یافته که این کاهش ۲۲ درصدی ناشی از شیوع کوید ۱۹ بوده است.

او تصریح کرد: تعداد مسافران نیز از اول اسفند ۹۷ تا اردیبهشت ۹۸، ۱۱۳ هزار و ۹۱۳ بوده و این تعداد از اول اسفند ۹۸ تا آخر اردیبشهت ۹۹ ، ۸۰ هزار و ۶۰۷ مورد بوده است.

جزینی زاده افزود: در فرودگاه ایرانشهر نیز از ابتدای اسفند ۹۷ تا اسفند ۹۸ ، ۴۶ پرواز انجام شده  و این تعداد در مدت مشابه سال جاری به ۲۴ پرواز کاهش یافته است. تعداد مسافران ورودی و خروجی نیز در این مدت هزار و ۴۵ مورد بوده است. همچنین از اسفند ۹۸ تا انتهای اردیبشهت ۹۹ تعداد مسافران ورودی و خروجی ۷۵۷ مورد ثبت شده است.

مدیرکل فرودگاهای زاهدان در ادامه آماری در خصوص فرودگاه چابهار ارایه کرد و گفت: تعداد پروازهای این فرودگاه از ابتدای اسفند ۹۷ تا آخر اردیبهشت ۹۸، ۶۲۲ مورد و تعداد مسافران ورودی وخروجی در این مدت ۷۱ هزار و ۵۵۸ نفر بوده است.همچنین تعداد پروازها از ابتدای اسفند سال۹۸ تا اردیبشهت ۹۹، ۳۱۶ پرواز بوده است و تعداد مسافران ورودی و خروجی نیز در این مدت به ۳۵ هزار و ۳ نفر کاهش یافته است.

او  در خصوص فرودگاه زابل نیز توضیحاتی ارایه کرد و گفت: تعداد پروازهای این فرودگاه از ابتدای اسفند ۹۷ تا آخر اردیبهشت ۹۸، ۹۰ پرواز و تعداد مسافران ورودی و خروجی ۵هزار و ۹۶ مورد بوده است. همچنین تعداد پروازها از ابتدای اسفند سال۹۸ تا اردیبشهت ۹۹، ۴۲ پرواز و تعداد مسافران ورودی و خروجی هزار و ۷۲۰ نفر بوده است.

جزینی زاده همچنین از پیگیری برای برقراری پرواز در مسیرهای تبریز، اصفهان و کیش خبر داد و گفت: افزایش پروازها در مسیرهای تهران، مشهد، گرگان و چابهار به فرودگاه زاهدان و مسیر گرگان به زابل  نیز در دستور کار اداره کل فرودگاه‌های استان قرار دارد.

او افزود: همچنین با توجه به وجود پتانسیل جهت برقراری پرواز در مسیرهای کویته، دبی و عتبات، برقراری پرواز در مسیرهای یادشده را در  سال جاری پیگیری خواهیم کرد.