شناسهٔ خبر: 82334 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان عنوان کرد

رفع ۳۱ نقطه حادثه‌خیر زنجان نیازمند تامین اعتبار

کمیسیون ایمنی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: ۴۷ نقطه پرتصادف در استان شناسایی شده است که این تعداد نیازمند انجام پروژه‌هایی برای ساماندهی هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالحسین علی‌اکبری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در سی و دومین جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی  استان افزود: با توجه به همکاری و بازدید سازمان‌های متولی امر در سال ۹۵  از جاده‌های برون‌شهری این استان در مجموع ۱۰۷ نقطه به‌‌عنوان نقاط دارای تصادف شناسایی شدند که از این تعداد ۶۰ نقطه دارای تصادفات عادی بود که با اقدامات زودبازده به‌طور کامل رفع شده است.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های اصولی و سیاست‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بررسی نقاط‌حادثه‌‌خیز است که بر این اساس این نقاط نیز شناسایی شده و طبق برنامه‌ریزی سالانه کارهای لازم آن در دست اقدام است.

این مسؤول با تاکید بر اینکه طی سال جاری نقاط حادثه خیر این استان از سوی دستگاه‌های متولی بازنگری خواهد شد، ادامه داد: در این ارتباط رفع ۴۷ نقطه حادثه خیز استان در قالب پروژه های مصوب و از سه سال گذشته اقدامات آن آغاز شده که تقاطع غیرهمسطح ترانزیت زنجان - ابهر(عمید آباد) از جمله آن است که تا کنون پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی دارد.

وی اظهار داشت:  در زمان حاضر تقاطع صائین قلعه با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی، ابتدای جاده قدیم زنجان به میانه  ۷۰ درصد، کمربندی خرمده نیز ۸۵ درصد پیشرفت دارد و  ساماندهی تقاطع غیر همسطح نیک بی در حال انجام است و علاوه بر آن فاز نخست تقاطع  غیرهمسطح سیدجمال الدین اسدآبادی خرمده نیز تا پایان تیر امسال به بهره  برداری می رسد.

علی اکبری افزود: از مجموع ۱۱۰ کیلومتر تعهد شده طی سال های ۹۸ و ۹۹ و احداث ۳۰ کیلومتر روشنایی در آزاده زنجان به قزوین پیشرفت خوبی حاصل شده و با پیگیری های لازم مجوز تقاطع دانشگاه زنجان نیز مصوب و برای این پروژه اعتبار یک میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: با پیگیری های انجام گرفته الحاقیه قراردادهای هفت میلیارد تومانی در آزاد راه زنجان به تبریز انجام و قرار داد هفت میلیارد تومانی دیگر نیز در حال پیگیری بوده که در مجموع پروژه ۱۴ میلیارد تومانی به صورت نقد است که در ادامه با تعیین پیکانکار جدید مشکلات این حوزه نیز مرتفع خواهد شد.

این مسؤول خاطر نشان کرد: متاسفانه یکی از مشکلات این اداره کل مطالبات پیمانکاران است چرا که  که بروز این مساله علاوه بر تضعیف فعالیت کاری آنها، قدرت اجرایی را کاهش داده است.

به گفته علی اکبری، مطالبات این پیمانکاران حدود ۱۳۰ میلیارد تومان است؛ که تا اواخر سال گذشته را در بر می‌گیرد که ۸۰ میلیارد تومان آن در حوزه راهداری ، ۳۰ میلیارد تومان در حوزه ایمنی و ۲۰ میلیارد تومان دیگر آن مربوط به انتقال وظایف محول شده اداره‌کل راه و شهرسازی در حوزه توسعه روستایی است.