شناسهٔ خبر: 82359 - سرویس وزارتی

در جلسه کارگروه ارزیابی و تصویب طرح‌های توجیهی وزارت راه و شهرسازی مطرح شد

بررسی طرح راه‌آهن برقی گرمسار – اینچه برون/ تهیه گزارش نهایی انتقال راه آهن ایران – ترکیه از مسیر چشمه ثریا

برگزاری هفتادودومین جلسه کارگروه ارزیابی و تصویب طرح های توجیهی وزارت راه و شهرسازی هفتادودومین جلسه کارگروه ارزیابی و تصویب طرح‌های توجیهی وزارت راه و شهرسازی با محوریت دو طرح ریلی راه‌آهن برقی گرمسار – اینچه برون و انتقال راه‌آهن ایران – ترکیه از مسیر چشمه ثریا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هفتاد و دومین جلسه کارگروه ارزیابی و تصویب طرح‌های توجیهی وزارت راه و شهرسازی صبح امروز در دفتر معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع این وزارتخانه و با حضور امین یعقوبی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی برگزار شد.

در این جلسه که با محوریت بررسی طرح راه‌آهن برقی گرمسار – اینچه‌برون برگزار شد، شرکت راه‌آهن موظف شد تا ظرف ۱۰ روز کاری نسبت به تهیه ماتریس SWOT فرصت، تهدید، نقاط ضعف و قوت این طرح به عنوان شاخه شرقی کریدور ریلی شمال – جنوب اقدام کند.

ببینید|برگزاری هفتاد و دومین جلسه کارگروه ارزیابی و تصویب طرح‌های توجیهی وزارت راه و شهرسازی

همچنین در این جلسه موضوع انتقال راه‌آهن ایران – ترکیه از مسیر چشمه ثریا هم مورد بررسی قرار گرفت و بنا شد طرح از دو نقطه اتصال چشمه ثریا و دلیل اجو مورد بررسی دقیق‌تر قرار گیرد تا پس از بازدید دو طرف ایران و ترکیه گزارش نهایی به این کارگروه ارسال شود. لازم به ذکر است طول این مسیر ۲۰۸ کیلومتر است که مذاکرات بین ایران و ترکیه در حال انجام است.