شناسهٔ خبر: 82408 - سرویس استان‌ها

در نشست استاندار سیستان و بلوچستان با معاون وزیر راه و شهرسازی؛

وضعیت تکمیل بزرگراه زاهدان-خاش بررسی شد

بهسازي و روكش آسفالت محور ایرانشهر – خاش وضعیت تکمیل بزرگراه زاهدان-خاش در نشست استاندار سیستان و بلوچستان و معاون وزیر راه و شهرسازی بررسی شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان با خیراله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که با همراهی مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان برگزار شد، آخرین وضعیت ساخت کریدورهای بزرگراهی استان به‌‌‌خصوص بزرگراه زاهدان به خاش که بخشی از کریدور مهم جنوب‌‌شرق کشور محسوب می‌شود، مورد بررسی قرار گرفت و بر لزوم تسریع در تکمیل آن تأکید شد.

 در این جلسه موضوع ادامه احداث قطعه اول زاهدان-خاش به‌طول ۱۹ کیلومتر توسط در استان سیستان و بلوچستان مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

 با توجه به اینکه در چند روز گذشته شرکت ساخت و توسعه زیر بنای حمل و نقل کشور موضوع احداث کریدور زاهدان-خاش را برعهده گرفته بود با پیگیری‌های مدیرکل راه و شهرسازی استان، نماینده منتخب خاش در مجلس شورای اسلامی و استاندار این استان مقرر موضوع احداث قطعه اول به طول ۱۹ کیلومتر از محل اعتبارات ملی همچنان از سوی استان مدیریت و احداث خواهد شد، طول کلی محور ۱۷۰ کیلومتر است که از این میزان تاکنون ۴۵ کیلومتر از سمت زاهدان به خاش در حال اجرا است.

 در این جلسه همچنین موضوع افزایش سهم اعتبارو تخصیص استان از پروژه‌ مشترک بم-زاهدان-میرجاوه نیز پیگیری و محقق شد.