شناسهٔ خبر: 82428 - سرویس استان‌ها

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل:

۸۴۶۵ هزار نفر در مرحله دوم طرح اقدام ملی تولید مسکن ثبت نام کردند

اردبیل کد 3 معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی تولید مسکن در استان اردبیل انجام شده که بیش از۸ هزار نفر در شهر اردبیل در این مرحله ثبت نام کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهرام باباخانی معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد: طرح اقدام ملی تولید مسکن با تدبیر وزیر راه و شهرسازی از نیمه دوم سال گذشته شروع شده و ما در استان اردبیل تلاش کردیم تا اراضی مورد نیاز را برای ساخت مسکن تامین کنیم.

وی گفت: مرحله اول ثبت نام در سال گذشته انجام شد که با توجه به محدودیت‌ اراضی در ساخت مسکن مهر و شرایط ثبت نام کنندگان از ۵۳۰ نفر ثبت نام کننده در مرحله اول شرایط ۱۴۰ نفر تائید شد تا اقدام به تکمیل پرونده و مراحل ثبت نام کنند.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: به دنبال انجام این فرآیند از طریق وزارت راه و شهرسازی پیامکی به متقاضیان واجد شرایط ارسال شد تا اطلاعات خود را به شکل کامل و نهایی ثبت کرده و در این طرح مشارکت داشته باشند.

باباخانی گفت: مرحله دوم ثبت نام نیز در اسفند ماه ۱۳۹۸ انجام شد که در این مرحله نیز بیش از ۸ هزار نفر در شهر اردبیل ثبت نام کردند که افراد واجد شرایط و تائید شده باید منتظر دریافت پیامک از طریق وزارت راه و شهرسازی باشند تا آنها نیز اطلاعات خود را در سامانه مورد نظر ثبت و تکمیل کنند.

وی تصریح کرد: در صورتی که زمین های تخصیصی برای طرح اقدام ملی مسکن مازاد بماند مرحله سوم ثبت نام و معرفی واجدین شرایط را شاهد خواهیم بود تا در مجموع افراد فاقد مسکن به ویژه جوانان و مزدوجین جدید از این شرایط برای خانه‌دار شدن استفاده کنند.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل تاکید کرد: متقاضیان تایید شده مرحله اول ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن که به هر دلیلی مدارک مورد نیاز را به اداره کل تحویل نداده و یا در سامانه طرح اقدام ملی مسکن بارگذاری ننموده اند بعد از دریافت پیامک از طریق سامانه طرح اقدام ملی مسکن ، می توانند با مراجعه به بخش پیگیری درخواست در سایت https://tem.mrud.ir  نسبت به این امر اقدام نمایند شایان ذکر است زمان مراجعه هر متقاضی جهت بارگذاری مدارک از طریق پیامک به متقاضی اعلام می گردد و لازم است متقاضیان صرفا" مطابق با زمان اعلام شده به سامانه مراجعه و اقدام به بارگذاری مدارک نمایند.

وی گفت: کلیه متقاضیان ثبت نام شده در مرحله دوم ثبت نام و نیز افرادی که به دلیل شرایط فاصله گذاری اجتماعی ناشی از شیوع ویروس کرونا در فاز دوم صرفا" کد ملی خود را به سامانه پیامکی طرح اقدام ملی مسکن ارسال نموده اند ، برای ثبت نام و بارگذاری مدارک می توانند با مراجعه به بخش پیگیری درخواست در سایت https://tem.mrud.ir  نسبت به تکمیل اطلاعات ثبت نام اقدام نمایند.