شناسهٔ خبر: 82522 - سرویس استان‌ها

فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد:

تلاش برای رفع تصرف ۷۵۴ هکتار اراضی ملی در روستاها

اردبیل تیر کد 01 فرهاد احدی فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی استان اردبیل از تلاش برای رفع تصرف ۷۵۴ هکتار اراضی ملی در روستاهای این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرهاد احدی، فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد: یکی از چالش‌های اساسی و مهم در اراضی تحویلی از منابع طبیعی به سازمان ملی زمین و مسکن در سطح استان اردبیل تصرف بیش از ۷۵۴ هکتار از اراضی بیت‌المال از سوی برخی از روستائیان است که با شناسایی و شکایت از متصرفین در حال پیگیری و رفع تصرف هستیم.

وی به فعالیت‌های یگان در تعطیلات نوروزی امسال نیز اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی ۱۰۵ مرحله گشت خودرویی حفاظت اراضی در سطح استان و بازدید روزانه در همه شهرستان‌ها سعی کردیم تا در ایام تعطیلات نوروزی حافظ اراضی ملی و بیت‌المال عمومی باشیم.

فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با هماهنگی و تعامل ماموران یگان حفاظت استان با شهرداری منطقه چهار اردبیل رفع تصرف از حدود هزار مترمربع از اراضی مرغوب شهرک گلستان انجام شد.

وی ارزش این اراضی را بیش از دو میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در کنار آن جمع‌آوری مصالح بلوک سیمانی نیز به سرعت و با هدف جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی انجام شده است.